Vi støtter opp om fasteaksjonen

4.februar 2018

Moss Frikirke deltar også i år i Fasteaksjonen.  Samtlige medlemmer i frikirken blir oppfordret til å støtte årets aksjon og de tradisjonsrike fastebøssene ble delt ut under søndagens gudstjeneste.

Bildet: Aksjonspengene som ble samlet inn i fjor har blant annet gått til å gi kongolesiske flyktninger vann og latriner i flyktningleirene i Angola. (Foto: Kirkens Nødhjelp)

For over 50 år siden bestemte menighetene i Norge seg for å ha en årlig innsamlingsaksjon til Kirkens Nødhjelp sitt internasjonale arbeid. Fasteaksjonen er i dag den nest største innsamlingsaksjonen i Norge, – etter TV-aksjonen. Aksjonen er lagt i en tid av kirkeåret som heter fastetiden. Fasten varer i 40 dager helt fra askeonsdag, men selve Fasteaksjonen arrangeres over hele landet søndag til tirsdag før palmesøndag.

Hva går pengene til?
Tema for Fasteaksjonen 2018 er Kirkens Nødhjelps arbeid med vann og sanitær i utsatte områder omkring i verden. Aksjonspengene som ble samlet inn i fjor har blant annet gått til å gi kongolesiske flyktninger vann og latriner i flyktningleirene i Angola.

Hvordan kan du bidra?
Medlemmer i Moss Frikirke kan bidra ved å støtte opp om bøssebærere som kommer på døra. Legg noen kroner hver dag i fastebøssen som du kan få i kirken, og ta med deg bøssen tilbake til kirka i påska eller en søndag som passer for deg. Det er også mulig å gi en gave ved å Vippse et valgfritt beløp til 2426, eller send en SMS med kodeordet GAVE til 2426 (200 kr).