Velkommen til lørdagens misjonsbasar!

29.oktober 2018

Lørdag 3.november er det igjen klart for årets store misjonsbasar i Moss Frikirke. Dørene åpner kl.11.00 og arrangementet vil vare fram til kl.15.00 opplyser årets messegeneral, Grete Gundersen.

Hun har påtatt seg lederjobben for denne viktige delen av Frikirkens misjonsvirksomhet etter at  ildsjeler gjennom en årrekke, Sigrid Refsnes og Christa Pelle, ønsket avløsning. De to veteranene er likevel aktive bidragsytere også denne gang, selv om Grete har overtatt lederrollen.

Forberedelsene til årets misjonsbasar
har pågått i flere måneder, og med intens innspurt de siste ukene. Når dørene åpner på lørdag håper Grete Gundersen og hennes mange medhjelpere på god oppslutning.  Da oppfordres alle medlemmer og venner av Frikirken å ta med seg familie, venner og bekjente til en basardagen. Spørsmålet blir nok en gang om årets basar blir like vellykket som fjorårets rekordår, da det økonomiske sluttresultatet rundet over 130.000 kroner, inkludert både en liten påskebasar og brødsalg i etterkant av basaren.
Misjonsbasaren er en viktig begivenhet fordi dette er dagen da kirkens lokaler blir fylt opp av mennesker vil gjerne vil bidra i arbeidet og i tillegg oppleve varme og fellesskap, mener Grete Gundersen.

I år åpner dørene kl. 11.00.
Da blir det salg av diverse håndarbeider, bakverk, «katta i sekken» åresalg og auksjon. Det blir selvsagt muligheter for å få noe å spise og drikke, og det blir også satt opp et eget lykkehjul for de som vil prøve lykken. Ansiktsmaling for barna er alltid et populært innslag.

Den faste misjonsappellen
blir i år holdt av pastor Petter Lande Johansen, ca kl. 12.00. Her vil også Helena Stærk bidra med sang.  Kl. 13.00 blir det auksjon, og årets auksjonarius er Odd Borgestrand. Han håper mange vil by på de flotte auksjonsgjenstandene som blir tilbudt i år. Basarbordene er som vanlig fylt opp med gevinster av ulik størrelse og verdi, og de er både for voksne og barn. Hovedtrekningen på basarbordene blir ca 14.30 og fram mot avslutningen kl. 15.00

-Inntektene fra misjonsbasaren
går ut til de landene der Frikirken driver misjon, og Moss Frikirke ønsker å være en aktiv bidragsyter også til ytremisjon i tillegg til at vi vil være en misjonal menighet. Dette kan du lese mer om her på våre nettsider, sier Grete Gundersen, som gleder seg til en travel fredag med klargjøring før basaren og selve gjennomføringen på lørdag.

Alle er hjertelig velkommen,
og benytt anledningen til å ta med deg noen som kan ha glede av å oppleve fellesskapet i Frikirken denne lørdagen, avslutter Grete Gundersen.

Mye fint å kjøpe eller vinne under misjonsbasaren på lørdag!