Velkommen som konfirmant i Moss Frikirke

21.mai 2018

Bildet: Konfirmanter i Moss Frikirke får muligheten til å besøke en menighet utenfor Riga i Latvia som en del av konfirmant-undervisningen. Dette er en tur som setter dype spor hos mange konfirmanter.

Alle som ønsker en spennende og fin konfirmasjonstid er velkommen til å bli konfirmant i regi av Moss Frikirke. Å være konfirmant i Frikirken er åpent for alle og man må ikke være medlem for å konfirmere seg i Frikirken.

Det sier pastor Petter Lande Johansen som også utfordrer ungdom som bestemmer seg for å være konfirmant i Frikirken, om å be med seg en venn eller to.
Pastor Petter Lande Johansen forteller her litt om det å være konfirmant i Moss Frikirke:

Undervisningen
Undervisningen vil foregå 2 timer annenhver tirsdag. Vi samarbeider med de andre Frikirke-menighetene i Østfold og det meste av timene vil vi ha i Sarpsborg Frikirke. På hver samling har vi alltid en lek eller en konkurranse og vi har en pause med servering av frukt. Første samling ser ut til å bli tirsdag 28. august.
Jeg tar med konfirmantene fra Moss Frikirke og foreldrene fordeler på å hente i Sarpsborg.
Vi bruker boken ConDios, som utgangspunkt i innføringen rundt den kristne tro. Hvert år har deltar vi på Kirkens Nødhjelps fasteaksjon og under tema om sorg og død, besøker vi krematoriet i Sarpsborg.

Konfirmasjonsgudstjenesten
Selve konfirmasjonen blir søndag 28. april 2019. I denne gudstjenesten vil konfirmantene bidra med noe «kreativt»

Turer og leirer
Helgen 14. – 16. september skal vi på leir på Solbukta leirsted utenfor Fredrikstad. Leiren starter fredag morgen, så her må dere be dere fri fra skolen. Leiren koster ca 800,-
I begynnelsen av mars vil vi reise på tur til Latvia/Riga. Her skal vi blant annet besøke en menighet og vi skal være med å dele ut mat til fattige familier. I forkant av turen vil vi samle inn penger til maten som vi deler ut. Men vi skal også få tid til å kose oss og planen er at vi skal besøke Øst-Europas største badeland. Turen koster ca 2500,-

Be gjerne med deg en venn!
Å være konfirmant i Frikirken er åpent for alle og man må altså ikke være medlem for å konfirmere seg i Frikirken. Dersom du bestemmer deg for å være konfirmant i Frikirken, må du gjerne be med deg en venn eller to!

Spørsmål og påmeldingDersom dere har spørsmål til det å være konfirmant i Frikirken, er det bare å ta kontakt med pastor Petter Lande Johansen. Dere når ham på tlf. 917 70 115 eller på mail: petlande@online.no

-Jeg håper mange har lyst til å være konfirmant i Moss Frikirke, og frist for påmelding er 15.juni, men t
renger du litt lengre tid på å bestemme deg så er det mulig med etteranmeldelse også, avslutter Lande Johansen.