Tre fotballglade gutter i årets konfirmantkull

14.november 2021

Tre fotballglade gutter utgjør årets konfirmantkull i Moss Frikirke. De tre er Filip Børsett, David Naustvik og Gabriel Khantatat.

Trosopplærer Kathrine Stampe presenterte konfirmantene Gabriel Khantatat og David Naustvik. Filip Børsett er den tredje konfirmanten. I bakgrunnen Kathrines bror Eirik Gallefoss, som bidro med mye sang under gudstjenesten.

Under søndagens sanggudstjeneste og konfirmantpresentasjon var to av de tre konfirmantene tilstede, mens Filip ble innvilget «permisjon» for å være med laget sitt på fotballcup.

Konfirmantundervisningen er allerede godt i gang. Konfirmantleir på Solbukta i Fredrikstad er gjennomført sammen med konfirmanter fra flere frikirker i fylket.
Annenhver fredag gjennom høsten og vinteren har konfirmantene fra Moss felles samlinger med konfirmantkullene i Greåker og Sarpsborg Frikirker.

Dersom forholdene tillater det
vil det i løpet av våren bli arrangert en reise til Riga i Latvia. Tidligere har konfirmanter fra Østfold besøkt menigheten i Vangashi, en liten by som ligger ca en time fra Riga. Denne menigheten driver et omfattende diakonalt arbeid for fattige i byen.

Søndagens sanggudstjeneste
ble ledet av søskenparet Kathrine Stampe og Eirik Gallefoss. Eirik fremførte en rekke lovsanger, noen av dem også hans egenkomponerte. Kathrine bidro også med sang, diktlesning og preken, der den røde tråden var Jesu omsorg. En hilsen som konfirmanter og menighet kunne ta med seg ut i hverdagen og i sine liv var diktet «Fotsporene i sanden»