Tradisjonsrik basar 2.november

20.oktober 2019

Første lørdag i november er fast dato for misjonsbasaren i Moss Frikirke. Slik blir det i år også. Dermed håper misjonsgruppa i Frikirken på god oppslutning om den tradisjonsrike basaren lørdag 2.november.

Lokalene åpner kl. 11.00 og det foregår noe i menighetssalen fram til kl.15.00. Her blir det selvsagt god anledning til å kjøpe lodder på ulike loddbøker, både for barn og voksne. For de som syns de har alt for mye i hjemmet sitt allerede er det selvsagt mulig å støtte Frikirkens misjonsarbeid ved å gi en gave via bankterminalen i kirken eller ved å benytte VIPPS: 120654

Rekord i fjor
I fjor ble det ny omsetningsrekord for misjonsbasaren i Moss Frikirke, med over 140.000 kroner i inntekter. «Basar-general» Grete Gundersen var takknemlig og rørt over den store innsatsen og det flotte resultatet. Også i år er det mange flittige hender som har bidratt med gevinster, håndarbeider, bakevarer og andre gaver.  Formelt sett er det menighetens misjonsgruppe som står bak den store basaren første lørdag i november hvert år, men Grete Gundersen understreker at det har vært mange ildsjeler i sving i tillegg til selve misjonsgruppa. Det er noen som har stått på i flere uker og måneder, mens andre deltar på selve gjennomføringen av basaren denne lørdagen.  Her er alle varmt velkommen ved å delta i utlodning, åresalg, lykkehjul, «katta i sekken» salg og kjøp av håndarbeider og ulike aktivteter for barna, inklusiv ansiktsmaling.

Årets misjonsappell
blir holdt av pastor Petter Lande Johansen kl. 12.00. Oppfordringen er klar:
Ta med naboen, venner og familie til en trivelig dag. Her kan du få kjøpt mat og drikke hele dagen, og Frikirken er et åpent hus også denne dagen. Derfor sier vi velkommen til kirken på Nedre Bjerget 40 i Moss.