Snart klart for misjonsmessa

25.oktober 2016
Mye flott å få kjøpt under årets misjonsbasar i Moss Frikirke, og nå er det bare å levere inn til oss, sier Christa og Flemming Pelle og Sigrid Refsnes.

Mye flott å få kjøpt under årets misjonsmesse i Moss Frikirke, og nå er det bare å levere inn til oss, sier Christa og Flemming Pelle og Sigrid Refsnes.

Det nærmer seg den store misjonsmessa lørdag 5.november. Forberedelsene har pågått i flere måneder. Blir den like vellykket som fjorårets rekord? Messa åpner kl. 11.00 og vil vare til ca 15.00, og mat kan du kjøpe hele dagen!

-Vi har ingen bestemt målsetting, men håper selvfølgelig at vi skal få mest mulig penger inn til misjonsarbeidet, og her går hver eneste krone rett ut til de landene vi driver misjon, sier en av ildsjelene bak basaren, Sigrid Refsnes. Hun mener misjonsmessa er en viktig begivenhet. Dette  fordi Moss Frikirkes lokaler blir fylt opp av mennesker som gjerne vil bidra i arbeidet og som i tillegg har en hyggelig og meningsfull dag sammen.

Lørdag 5.november kl. 11.00
åpner dørene for årets misjonsmesse. Misjonsappellen er kl. 12.00 og den årlige auksjonen starter kl.13.00.Misjonsmessa er et stort arrangement. Her selges det masse flott håndarbeid og bakverk. Her er det utlodning og lykkehjul. Du kan ta sjansen på å kjøpe «katta i sekken» eller ta lodder på åresalget. Du kan også delta i den store auksjonen. Blant de mest populære «gjenstandene» er en flott båttur i Oslofjorden eller en hytte-weekend på fjell eller ved sjøen.

Husk også at kafeen er åpen hele dagen!
Hele arrangementet er ventet å være avsluttet ca kl.15.00.

Sigrid Refsnes og Christa Pelle er blant de sterkeste ildsjelene i dette årlige prosjektet. Flemming Pelle legger ned hundrevis av dugnadstimer i sin garasje ved å lage en rekke pyntegjenstander, og Grethe Gundersen er også en av de trofaste bidragsyterne, i år blant annet med en flott adventsløper. Mange andre medlemmer bidrar også, understreker Sigrid og Christa.

Tid for innlevering
Nå håper de at de mange medhjelperne leverer inn sine bidrag så snart som mulig.
-Vi har absolutt ikke kontroll på hva som havner på salgsbordene i år, men vi trenger jo masse for å komme opp i fjorårets resultat på 94.000 kroner, understreker Sigrid Refsnes.
Det knyttes ekstra forventninger til auksjonen av hyttetur og båttur og en dag med en «handymann.» I fjor kom det inn flere tusen kroner på disse tre «auksjonsgjenstandene».

-Vi trenger gevinster
til hovedlotteriet, og vi håper å få inn masse bakervarer. Vi vil gjerne ha gjærbakst, småkaker og brød og alt folk har lyst å bake.  Dessuten håper vi å få inn masse håndarbeid. Vi vet at mange har ting på gang, og det blir spennende å se hva som kommer inn, sier Christa og Sigrid.
Nå er det bare å levere inn ting i kirka eller ta kontakt med Sigrid Refsnes på tlf 414 22 715 dersom du har noe å bidra med til årets basar. Ingenting er for lite og ingenting er for stort, men dette er ikke et loppemarked, understreker Sigrid og Christa.

Mat og drikke
-I tillegg til salgsmesse og lotteri blir det også mulighet for å kjøpe mat og drikke denne dagen. Vi serverer grøt, pølser, vafler, påsmurte rundstykker, ulike kaker og mye annet. Her er det bare å komme sultne til Frikirken, sier Sigrid med et stort smil. Det er ingen tvil om at ildsjelene gleder seg stort til et av årets høydepunkter.