Starter «Hjertetro2020» spesielt for unge foreldre

16.mars 2020

Frikirkemedarbeidere i Moss, Råde og Greåker åpner tirsdag en snapchat-konto for å nå spesielt foreldre med barn og ungdom. – Vi ønsker å nå ut til flest mulig, nå som kirkene og aktivitetene er stengt, forteller familiearbeider og trosopplærer i Moss Frikirke, Kathrine Stampe.

Dette er et samarbeid mellom Astrid Fjeldly Lande (Barne/Ungdomsarbeider i Råde Frikirke) Inger-Marie Syverstad Hagen (Barne/Ungdomsarbeider Greåker Frikirke) og Kathrine Stampe (Trosopplærer Moss Frikirke). Sammen jobber vi med trosopplæring for barn og unge i Råde, Moss og Greåker.  Vi ønsker å nå ut til flest mulig, nå som kirkene og aktivitetene er stengt. Gjennom å bruke snapchat, kan vi dele ett ekte liv fra våre egne hjem, og enkelt dele ideer og tanker rundt ulike temaer.

Målgruppen for denne snapchat kontoen er foreldre med barn i alder 0 -18 år, men den er åpen for alle, forteller de tre medarbeiderne.

Tro på hjemmebane.
Hvordan utføre dette nå i disse tider?
Målet vårt er å styre tro i hjemmet.

«Hjertetro» en ment som ett verktøy eller og inspirasjon for foreldre som ønsker å følge en Snap som har ett kristent budskap i bunn. En snap med vanlige mødre som viser hvordan livet er på ordentlig, og hvor enkelt det kan være å formidle en hverdagstro til barna dine. «Hjertetro» skal være oppbyggende, og gi selvtillit på hvordan du som foreldre kan formidle din tro til barnet ditt. Gjennom lek, aktiviteter og helt vanlige ting i hverdagen. Ting trenger ikke være så komplisert, og man kan vise Guds kjærlighet gjennom å vise barnet ditt at det er elsket.

Blanding av gullkorn og hverdagsøyeblikk. Utruste foreldre til å drive trosopplæring hjemme. Vi vil vise at vi er flere i samme båt, og bevisstgjøre foreldre på viktigheten av deres rolle. Barna trenger å SE troen vår. Vi vil vise ulike resurser man kan bruke som inspirasjon i hjemmet, forteller Kathrine.

Velkommen til å følge oss på SNAPCHAT. «hjertetro2020»

Åpner 17.03.2020.  Du finner oss ved å søke på hjertetro2020 på snap

Kathrine, Astrid og Inger Marie