Ny rekord igjen for misjonsbasaren

6.november 2017

Nok en gang kan ildsjelene bak misjonsbasaren i regi av Moss Frikirke glede seg over ny rekord til misjonsarbeidet hjemme og ute. På lørdagens basar kom det inn 123.008 kroner.

Misjonsgruppa arrangerte også en liten påskebasar, som ga 10.000 kroner i inntekt, og dette beløpet legges også inn i totalresultatet for årets misjonsbasar. I tillegg ble det solgt en kakebakst og andre «småsaker» etter søndagens gudstjeneste, og dermed vil det endelige beløpet trolig ende på drøye 135.000 kroner.

Godt fornøyd
-Dette er vi selvsagt svært fornøyd med, sier primus motor Sigrid Refsnes, som nå håper yngre krefter kan overta dette som nærmest er blitt en institusjon i Moss Frikirke. Kanskje kan de yngre kreftene også bidra til en fornyelse av arrangementet når de slipper til med sine visjoner og ideer, mener Sigrid.

Nye ansikter
På lørdag var det et jevnt sig hele dagen. Ekstra hyggelig var det å se helt nye ansikter, som hadde fanget opp arrangementet via Frikirkens Facebook-sider og gjennom personlige invitasjoner. Alle ga uttrykk for at de trivdes med å være tilstede.

Tom for grøt og pølser
I kafeteriaen var det kø hele dagen, og alt av grøt og pølser forsvant. Ellers må vi nevne at Helena Stærk bidro med vakker sang. Hun er blitt en flott ressurs som alltid er positiv når hun får forespørsel om å bidra i ulike sammenhenger. Eldste Espen Andersen bidro også med en inspirerende misjonsappell.

Auksjonen
Terje Hermansen var den gode gamle med auksjonshammeren. På underholdende vis klarte han å hente inn 11730 kr på auksjonen, og det skal han ha en varm takk for, sier Sigrid Refsnes.
Hun takker sammen med arrangementskomiteen alle som var innom og la igjen et solid beløp og i tillegg var med å sikre en trivelig ramme rundt et viktig arrangement for kirke og misjon.

Det nærmer seg advent og jul, og misjonsbasaren bærer naturlig nok preg av det