Sommerspesial for barna – her er 4.episode

15.mai 2020

I dag kommer 4.episode i Frikirkens Sommerspesial for barn på Youtube. Mange av dere husker sikkert serien «Hjemmepåske» som familiearbeider Kathrine Stampe laget. Sommerspesialen kommer i samme stil og innpakning som de filmene, forteller Kathrine.

Snart er det 17 mai og kroneis-tid! Hva tror du det står i Bibelen om konger og kroner? Hvorfor er Jesus kongenes konge? Det får du nok svar på i dagens episode av sommerserien her i Moss Frikirke. Selvfølgelig blir det ny kode, ny oppgave, og litt skravling hører også med. Klikk på bildet  under og få med deg 4.episode

Og her kan du se 3.episode ved å klikke på bildet under

Idag skal vi lage noe kjempegodt! vi skal snakke om at vi alle sammen liker forskjellige ting, og at vi er forskjellige. Men vi er alle skapt i Guds bilde, og Han elsker at vi er oss selv! noen liker nonstop, andre liker oreo. Mens noen liker ALT =)-

Barna skal finne en kode, og sammen skal vi lage noe som passer til koden! Etterpå kommer en forklaring på hvordan man kan finne en sammenheng mellom koden og det vi har laget. Barna kan huske minneverset/koden, og øve på å slå opp i Bibelen selv, forklarer hun..
Her er 2.episode. Klikk på bildet!

Tema for sommerspesialen er «smak og kjenn at Herren er god. Salige er de som finner tilflukt hos Han»
Ja, for i åtte episoder skal vi lage ting med ISKREM, som, er min favoritt. Hvordan kan vi bruke Iskrem for å forkynne Guds ord? For barn er det utrolig viktig å bruke alle sansene sine når de skal lære noe. Og nå som det begynner å bli sommerlig i været, passer vel ingenting bedre enn iskrem?

I første episode, «milkshake og menighet» skal vi fortelle om hvordan man kan blande sammen noe som allerede smaker godt hver for seg, til noe enda bedre sammen! Alle ingrediensene er viktige, akkurat som DU er viktig for at menigheten skal være en MENIGHET!

Første episode kan du se her. (klikk på bildet)

I de syv andre episodene er vi innom «Flurry og forkjeller», «sammen som Sandwich» «Banan Split med plaster» for å nevne noe.. så følg med, dette blir kaldt, nam nam og spennende, sier Kathrine, som gleder seg som et barn til alle is-opplevelsene

Filmene kommer ut hver fredag og passer for alle barn. De minste kan se sammen med foreldre, mens de eldre vil klare å finne ut av det selv.

I løpet av uken som kommer skal jeg prøve å få videoringt alle dere faste barna i kirken, for å høre hvordan dere har det! Så håper vi kan sees for en liten prat sammen på den måten!

Så håper selvsagt Kathrine å kunne møte barn og foreldre snart igjen. Fortsatt er det usikkert hva myndighetene bestemmer seg for når det gjelder samlinger i kirkien, men jeg håper dere har det fint, sier Kathrine.
Jeg savner dere alle sammen så mye, og det blir godt når ting etterhvert endelig kommer til normalen igjen! Husk at dere alle sammen er gode, viktige og elsket av GUD!
Og en ting til. Husk at dere ALLTID kan ringe, sende melding, epost hva som helst til meg! Jeg vil gjerne snakke med dere. Glad i dere alle sammen, avslutter hun.