Nå blir det Jubel igjen i kirka

26.august 2020

Etter en svært så lang pause både på grunn av Covid 19 og sommerferie er det igjen klart for «Jubel» i Moss Frikirke. Tirsdag 1.september kl. 17.30 starter barnekoret opp med sine samlinger.

Antallet barn i kirka har økt de siste årene, og gjennom Barnekoret Jubel er det et håp om å rekruttere enda flere barnefamilier.
-Vi har fått med oss barn fra hele nye Moss, Våler og andre omliggende kommuner, og alle barn i barneskole-alder er virkelig varmt velkommen, sier Hilde Flaten, som er en av lederne i barnekoret.

Alder og øvelser
Øvingsnivået er beregnet på  barn fra 1.klasse og oppover på barnetrinnet.  Voksne er velkommen til å bruke lokalene nede mens de venter – med god avstand og etter gjeldende smittevernregler.
Det blir øvelser hver annen tirsdag i like uker fra kl 1730 til 1830, og oppstart er altså 1. september. Her skal det også bli tid til å kjenne litt på musikk og rytmer og formidling. Kort sagt skal vi leke og more oss med musikken. Vi vil også bruke litt instrumenter og bevegelser. Alt skal hjelpe oss til å bli trygge i koret. Vi skal også lære litt av alle «de hemmelige tegnene» som er lurt å kunne for de som synger i kor. Velkommen til alle, sier lederne i barnekoret Jubel.