Møt ildsjeler som forvandler gatebarn til skolebarn

26.september 2019

Tirsdag 1.oktober kl. 18.00 er det Gatebarn-treff i menighetssalen. Flere i Moss Frikirke er med som faddere gatebarn-prosjektet Bright Star/Win Souls for God i Etiopias hovedstad Etiopia. Denne kvelden kommer fire av lederne i prosjektet på besøk til Moss og håper å møte mange av sine støttespillere i Mosseregionen.

-Under samlingen vil det bli hilsener fra våre etiopiske gjester. Vi vil vise video fra vårt fadderprogram, og det blir en kort andakt og sanginnslag fra Etiopia, sier leder for norske Gatefolket, Odd Borgestrand. Gatefolket er den norske støtteforeningen som bidrar til at 1.100 barn får skolegang i stedet for å ende opp som gatebarn.

Mange norske faddere har sine personlige fadderbarn i to skoler i Addis Abeba.

Lederen for hele prosjektet, Gizachew Ayka, har med seg tre medarbeidere som ikke har vært i Norge tidligere.
Ealed Admasu Bayu er daglig leder ved Deborah-senteret, et hjem for jenter som vi har hentet ut fra prostitusjonsmiljøet i Addis Abeba. Ealed er som en mor for disse jentene, og kjenner godt til det tøffe miljøet på gata i Etiopias hovedstad.
Kedir Hussen Mussa er prosjektets økonomisjef. Han holder styr på alt som handler om interne og eksterne transaksjoner, Hans nærmeste assistent heter Betehelem Mekonen Asefa, og hun er også med i teamet som kommer til Norge. Alle fire er dessuten aktive medarbeidere ved vårt kontaktsenter midt i den travleste delen av Addis Abeba, som heter Georgis. Kontaktsenteret er vår port inn til hele prosjektet, og dette vil du få mer informasjon om dersom du kommer til et av våre møtesteder.

Det blir enkel bevertning. Det blir også anledning til å tegne seg som fadder for ditt personlige fadderbarn, og selvfølgelig mulig å gi en gave til prosjektet.
Moss Frikirke tirsdag 1.oktober kl. 18.00