Må holde stengt fram til 18.januar

3.januar 2021

For å beholde kontrollen på smittespredningen og begrense ny økning i smitte, iverksettes det forsterkede nasjonale smitteverntiltak i foreløpig to uker fra 4. januar. Det betyr at Moss Frikirke ikke kan ønske velkommen til gudstjenester eller andre samlinger fram til 18.januar.

Pastor Petter Lande Johansen har på vegne av lederrådet i Moss Frikirke sendt ut denne meldingen:
Kjære medlemmer og venner av Moss Frikirke.
Godt nytt år til dere alle!
For Moss Frikirke sin del så starter det nye året akkurat slik det gamle sluttet. Vi kan fortsatt ikke samles til gudstjenester, ei heller til andre samlinger. Regjeringen har akkurat gitt nye føringer frem til og med 18. januar og har gitt strenge restriksjoner for å få ned smitten i landet. Det betyr at Moss Frikirke (og alle andre kirker) er nedstengt i denne perioden og vi kan heller ikke møtes i hjemmene siden vi er oppfordret til å ikke gå på besøk til hverandre. Dette er selvsagt trist, men nødvendig. Vi vil derfor oppfordre hverandre til benytte telefon og sosiale medier for å holde kontakt med hverandre.
La oss be for land og folk og særlig for de som i disse dager synes livet er krevende og vanskelig. Med ønske om Guds velsignelse.