Lysene tent i førjulstid

Vi synger jula inn i Moss Frikirke

Publisert av Moss Frikirke Søndag 16. desember 2018
Se video her

Det var som vanlig god oppslutning om den tradisjonsrike konserten, og den markerer starten på årets julefeiring i menigheten. Vi kan slå fast at lysene ble tent i mørketiden i Moss denne søndagskvelden.

Bildet:  Helena og Rolf Stærk framførte Home for Christmas.,

Pastor Petter Lande Johansen understreket i sin korte andakt at det er viktig å møte hverandre og feire fellesskap og høytider. Mange er aktive på sosiale medier, men det er noe annet å møte hverandre ansikt til ansikt. Vi kan feire jul fordi Gud lengtet etter et møte med oss. Derfor sendte han sin Sønn,slik at vi kunne møtes ansikt til ansikt. Derfor kan vi ønske hverandre en god jul, sa Lande Johansen. Han oppfordret også menigheten til å ha et våkent øye for de som ikke har noen å dele jula med. Dette er en god tid for å invitere noen inn til oss, sa han.

-Moss Frikirke er privilegert som har så mange gode sang- og musikkrefter tilknyttet menigheten. Det sa pastor Petter Lande Johansen under «Vi synger jula inn» i Frikirken søndag ettermiddag.

Det ble en musikalsk reise
med en rekke sanginnslag i Moss Frikirke. Det var de aller minste barna som fikk æren av å åpne julekonserten med «Snart senker natten seg» og «Vi tenner våre lykter.

«O helga natt» ble framført av Roy Sætre Khantatat, som du kan se utdrag av på Facebook-sidene våre.

Deretter overtok Kristine Stærk og Erling Henanger med «Adventslys».  De to, som sammen med gode venner, har egen konsert tirsdag 18.desember bidro også med «I pray on Christmas», en sang du kan lytte til på våre Facebook-sider. Vi gjorde også opptak av «So this is Christmas», der Marius Øverland er solist, og «O helga natt», framført av Roy Sætre Khantatat, som du kan se utdrag av på Facebook-sidene våre.

Kristine Stærk bidro med friske takter.

Menigheten var med på fellessangene «Å. kom alle kristne,Gled deg du jord» og Deilig er jorden». Gode sang- og musikkrefter sto i kø denne kvelden. Vi fikk vakre fløytetoner av Vilde Sofie Kjærnes og Barbara Thorsen. Ei nykomponert «damegruppe» framførte «I natt» og «I denne natt blir verden ny». Helena og Rolf Stærk framførte Home for Christmas, mens Helena Stærk fikk med seg Lorenzo Lo Bartolo på «Snow». Julie og Kristine Myksvoll leverte en vakker versjon av «Merry little Christmas» og det samme gjorde Gro og Kjell Stubberudi sangen «Ledet av en stjerne».  Tradisjonen tro ble sangkvelden avsluttet med «Deilig er jorden», – sangen som bidrar til at vi alle kan leve i håpet!