Korona-situasjonen krevende for menigheten

4.mars 2021

Med nye lokale restriksjoner blir det vanskelig å følge oppsatt program for gudstjenester og andre arrangementer i Mos Frikirke. Pastor Petter Lande Johansen har derfor sendt ut ny informasjon med endringer i programmet.

-For under en uke siden sendte jeg ut invitasjon til gudstjeneste og sa at nå kan vi være inntil 100 personer samlet i kirken, noe som vi gledet oss stort over. Dessverre er det slik at smitten igjen har økt i Moss og kommunen har sett seg nødt til å komme med nye restriksjoner og begrensninger. Dette påvirker også vår kirke og nå er det kun tillatt å samle maks 20 personer til gudstjeneste, noe som er noe i minste laget for vår kirke, skriver han og fortsetter:.

2 korte nattverdgudstjenester søndag 7.mars    Lederrådet har derfor valgt at vi de to neste søndagene arrangerer to korte nattverdgudstjenester rett etter hverandre.
Den første starter kl. 11. 00 og den andre starter kl. 11.45. Begge gudstjenestene varer ca 30 minutter. For at ingen skal oppleve at det ikke er plass når man kommer, må vi ha påmelding.

Dere melder dere på til pastoren på tlf. 91770115 (gjerne sms) eller ved å sende mail til petlande@online.no
Ved påmelding må dere gi beskjed om hvilken gudstjeneste dere ønsker å komme på.
Husk god smittevernhygiene og hold god avstand til hverandre når dere kommer. I kirken vil dere få henvist plass hvor dere kan sitte. Så det viktigste av alt: Er du syk, så bli hjemme!

Velkommen skal dere være!

Tur for søndagsklubben og Kråkeklubben
Også kommende søndagen drar barna og deres familier på tur. Denne gangen er det oppmøte kl 11.00 ved Vang skole i Rygge. Ta med niste!
Det vil også bli lagt opp til tur søndag 14. mars. Mer info kommer senere.

Menighetens årsmøte er UTSATT!
Dessverre må vi utsette menighetens årsmøte som var planlagt onsdag 10. mars. Dette må vi gjøre på grunn av de nye restriksjonene som kom denne uken. Når vi kan få avholdt årsmøte er enda usikkert, men vi vil sende ut innkalling så snart det er mulig å kunne treffes, skriver pastoren.