Korona-regler, men det blir jul- og nyttårsfeiring i Moss Frikirke

14.desember 2021

Jula blir ikke avlyst, og det blir gudstjenester både julaften og 1. juledag i Moss Frikirke. Det er den positive nyheten fra lederrådet i kirken. Julaften blir det gudstjeneste både kl. 14.00 og 15.00, og 1.juledag blir det som vanlig høytidsgudstjeneste kl. 12.00.

Julens budskap skal lyde i Moss Frikirke til tross for den alvorlige korona-situasjonen.

Men som følge av korona-situasjonen blir det også en del avlysninger.
På grunn av den høye smitten blant barn og unge vil Moss Frikirke ikke kunne tilby Søndagsklubb eller noen annen form for barne -og ungdomsarbeid i perioden 15. desember til 14. januar 2021, eller så lenge dagens anbefalinger ligger til grunn.

Moss Frikirke inviterer til følgende samlinger:
Søndag 19. desember kl. 11.00: Gudstjeneste. Pastor Petter Lande Johansen taler.
Julaften kl. 14.00: Familiegudstjeneste v/ pastor Lande Johansen. Roy Khantat synger.
Julaften kl. 15.00: Familiegudstjeneste v/ Pastor Lande Johansen. Kristine Stærk synger.
1. Juledag kl. 12.00: Høytidsgudstjeneste v Pastor Lande Johansen. Julianne Austegard synger. Nattverd.
Søndag 2. januar kl. 11.00: Gudstjeneste v/Pastor Lande Johansen. Nattverd

Alt annet av oppsatt program utgår. Det gjelder Juleverksted lørdag 18.desember,Vi synger julen inn 19.desember, Kristine Stærk sin julekonsert 21.desember. og den økumeniske gudstjenesten 1. nyttårsdag. Det samme gjelder Seniortreffet torsdag 6.januar.

Et viktig budskap
Pastor Petter Lande Johansen gjentar budskapet fra i fjor da kirken var helt stengt under jule- og nyttårsfeiringen: Selv om mye blir annerledes også denne julen, så er det noe som er konstant og det er Guds nærvær. Det er godt å tenke på i en tid som kan være utfordrende for mange.
Regelen fra myndighetene er at maksimum 50 personer kan delta ved disse gudstjenestene. Fortsatt gjelder regelen om minst en meters avstand, og munnbind påbys også under gudstjenestene. Dersom du ikke føler deg i form eller er syk er det viktig at du holder deg hjemme og tester deg

Til alle samlingene er det påmelding, og her er det førstemann til mølla som gjelder.  For påmelding send sms til pastor på nr 91770115 eller mail til petlande@online.no. Husk å oppgi hvilken gudstjeneste du ønsker å delta på. Ved ankomst til kirken blir du registrert, bedt om å sprite hendene og beholde munnbind hele tiden under oppholdet. Det er dessuten viktig at du følger anvisningene fra våre kirkeverter. Med det sier vi velkommen til Moss Frikirke.