Klart for gudstjeneste søndag 24.mai

14.mai 2020

Moss Frikirke ønsker velkommen til gudstjeneste søndag 24.mai kl.11.00. Av hensyn til smittevernfaglig gjennomføring av gudstjenesten er det påmelding til alle gudstjenester i første omgang fram til og med søndag 14. juni. Totalt antall som kan delta, inkludert medvirke, er satt til 50 personer.

Påmelding til gudstjenesten søndag 24.mai kan skje via epost til  petlande@online.no eller SMS til pastors telefon: 917 70 115 der du oppgir navn og telefonnummer.

Listen over deltakere vil bli lagret på menighetskontoret i 3 uker og slettes deretter. Frivillige og deltagere i kirkens gudstjenester og aktiviteter som utvikler sykdom etter 1-2 dager skal melde fra til smittevernleder i menigheten, Espen Andersen, som også er leder i menighetsrådet. Eventuell melding kan sendes på SMS eller ringes inn til mobilnummer 970 17 149
Dette for å kunne sikre sporing om det skulle oppstå smitte i forbindelse med gudstjenesten, opplyser Petter Lande Johansen.

Må vurdere om du skal delta
Han understreker at det er viktig at eldre personer og personer i risikogruppen nøye vurderer om de kan delta i de første gudstjenestene. Personer som er usikre på om de kan være korona-syke, har symptomer på luftveisinfeksjon eller er i karantene, kan ikke delta i kirkens gudstjenester og andre aktiviteter. For øvrig vil det bli informert
-Menighetens ledelse var samlet onsdag, der de gikk gjennom veiledningene som er kommet for gudstjenester og kirkelige handlinger. Alle som kommer til kirken vil få nødvendig informasjon om hvordan arrangementer skal avholdes for å ivareta sikkerheten.

Søndagsklubb ut på tur
I stedet for tradisjonell søndagsklubb søndag 24.mai inviteres alle barnefamilier til «søndagsklubb ut på tur». Det betyr frammøte på parkeringsplassen til Losen/Støtvig hotell på Larkollen kl. 11.00, opplyser familiemedarbeider Kathrine Stampe. Også her er det påmelding.  Legg igjen navn og telefonnummer på SMS til  403 91 039. Når det gjelder de øvrige tilbudene for barn og ungdom vil de først starte opp for fullt etter skoleferien.

Andre samlinger
I tillegg er det nå mulighet å for husgruppene/bibelgruppene å samles i hjemmene, mot at de følger veiledning for smittevern.
-Ut over de vil vi komme tilbake til når de andre virkegrenene starter opp, sier pastor Lande Johansen.