Kirken kan fylles med 200 deltakere

14.januar 2022

-Nå kan vi ønske velkommen til 200 på Gudstjeneste. Dermed er det ikke lenger nødvendig med påmelding. Det opplyser pastor Petter Lande Johansen, som likevel sterkt anbefaler bruk av munnbind under gudstjenesten.

Torsdag kveld orienterte regjeringen om nye smittevernregler. Fra og med denne helgen er det tillatt med 200 på offentlige arrangementer med faste tilviste plasser.

-Det betyr at det ikke lenger er nødvendig å melde seg på til gudstjenester. Kravet om munnbind består der man ikke kan holde en meters avstand. Dette betyr at alle som kommer til kirken og som forlater kirken må vise ekstra hensyn. Det er også påbudt der man ikke kan holde en meter avstand.

-Når det er sagt, så anbefaler vi at man bruker munnbind under hele gudstjenesten siden Covid 19 smitter lettere ved sang og særlig nå som den nye omikron-varianten er dominerende, sier Lande Johansen, som ber alle som kommer til kirken om å følge henvisningene fra kirkevertene.

Søndagsklubben
Det blir ikke søndagsklubb nå på søndag, men familiearbeider Kathrine Stampe vil sørge for barnepass nede under preken. Søndagsklubben starter opp igjen søndag 23. januar,og det gleder vi oss veldig til. Derfor sier vi velkommen til store og små, sier Kathrine.

Fellesskap rundt bordene
Mange savner både kirkekaffe og kirkemiddagen. -Det er flott å kunne møtes rundt en matbit, men vi må fortsatt vente litt før vi kan gjenåpne disse arrangementene. Vi jobber med saken og vi sender ut ny info når vi kan gjennomføre dette på en trygg og god måte, sier Lande Johansen som håper å se mange i kirken i nærmeste framtid, og han ønsker alle hjertelig velkommen.

Menighetsmøte 26/1
Det minnes også om menighetsmøte onsdag 26. januar kl 19.00. Hovedsaken vil være budsjettet for 2022. Innkalling og saksliste blir sendt ut over helgen.