Innsettelse av familiemedarbeider

2.oktober 2016

Søndag 9.oktober kl. 11.00 blir det en spesiell gudstjeneste i Moss Frikirke. Da skal nemlig 31 år gamle Kathrine Stampe innsettes som menighetens nye familiemedarbeider og trosopplærer.

Tre uker etter at hun ble ansatt er hun klar til å ta fatt på en spennende og utfordrende oppgave.
Moss Frikirke har i sin handlingsplan vært tydelig på at menighetens hovedsatsingsområde er barn fra 0 – 12 år og deres foreldre. Dermed vil Katrine Stampe få spennende oppgaver blant unge familier. Menigheten jobber nå fram en lokal trosopplæringsplan for å styrke sitt arbeid for barna og deres foreldre i Mosseregionen. Kathrine vil få anledning til å være med på «finpuss» av denne planen når hun nå begynner i sin oppgave.
Menighetens eldsteråd mener det er viktig å legge til rette for at familier med små barn kjenner seg hjemme i menigheten.

-Det er en nådegave å jobbe med familier. Barn inn i menigheten står høyt på vår agenda, og da er det de unge familiene vi må huke tak i, uttaler eldste Vigdis Stapley.

Pastor Petter Lande Johansen håper mange møter opp til søndagens innsettelses-gudstjeneste og tar Kathrine Stampe og hennes familie varmt imot.  Som vanlig er det bønnemøte kl. 10.30 og etter gudstjenesten blir det også kirkekaffe.