Høstprogram med flere nyheter

25.august 2022

Ledelsen i Moss Frikirke har nå sammen med de ulike arbeidsgrenene utarbeidet høstens program. Her er det flere «nyskapninger» for å realisere visjonen om en levende, misjonal menighet.

Allerede førstkommende søndag vil vi ha menighetstur til familien Austagard i Våler. Adressen er Gylderveien 392 og vi begynner der kl 11.00. Ta med deg campingstol. Vi legger opp til en kort familiegudstjeneste og det blir servert grillpølser og drikke. I tillegg blir det lek og aktiviteter for store og små. Har du plass i bilen, så er det fint om du kjører innen kirken kl. 10.30 slik at vi kan fylle opp bilene. Dersom det skulle bli regn, blir vi i kirken, opplyser pastor Lande Johansen

Bønn og lovsang
En tirsdag i måneden legger vi opp til bønn og lovsang. Tirsdag har i en årrekke vært menighetens bønnedag. 3 tirsdager i måneden samles vi som vanlig til menighetens Bønnetime fra kl. 19-20. Den fjerde tirsdagen vil vi dette semesteret komme sammen til bønn og lovsang. Inga-May Naustvik leder samlingen og tidspunktet er kl. 19-20.

Juniorklubb
Dette semesteret starter vi opp juniorklubben for barn i alderen 3. – 7. klasse. Trosopplærer, Kathrine Stampe står i spissen for disse samlingene som er annenhver torsdag kl. 18-20.

Temagudstjenester
Denne høsten vil menighetens tidligere pastor Leif Gunnar Sandvand, tale i fire gudstjenester over tema; «Jeg vil gi dere fremtid og håp!» Med tekster om himmelen og det evige liv. Sandvand taler følgende søndager: 18/9 +. 25/9 + 9/10 + 30/10.

Seniortreff
Seniortreffet fortsetter med samlinger den første torsdagen i måneden kl. 11.00. Programkomiteen for seniortreffet kan presentere et spennende program denne høsten, og dette er en samling som er åpen for alle som har anledning til å møtes på formiddagstid. Se egen artikkel om seniortreffet her på nettsiden.

Menighetsweekend
Legg merke til at det blir menighetsweekend 14.-16. oktober på Solbukta leirsted i Gressvik. Mer informasjon om denne kommer snart, sier Lande Johansen og oppfordrer alle til å bli med til det flotte leirstedet i Øyenkilen i Gressvik utenfor Fredrikstad.