Her finner du videoer for barnefamilier

31.mars 2020

OPPDATERT: Koronaepidemien utfordrer oss til å leve menighetslivet på en annen måte. En kirke som ikke kan samles, kan fortsatt være kirke for både barn og voksne. Vår familiearbeider Kathrine Stampe lar seg ikke stoppe. NY VIDEO I DAG

Her kommer den aller første videohilsenen fra henne, med de yngste som målgruppe. Videoen er på totalt 17 minutter og her er det også en utfordring til barna i form av en kode. Derfor er det  lurt å finne frem en bibel før dere snurrer filmen, sier hun.

Trykk på linken her,
så møter du Kathrine og Hanna

og her kommer video nummer 2 . Klikk på bildet!

I video nummer 3 farger Kathrine og Hanna egg . Klikk på bildet!

Frikirken sentralt
sammen med FriBU deler ressurser og tips til menighetene.
Som kristne er vi vant til å samles. Samlingen om Jesus og Guds ord er noe av det mest sentrale for oss. Hvordan er vi kirke når vi ikke kan gjøre dette? Svaret er en digital løsning, og i Frikirken betegnes dette som en «Hjemmekirke.

Hjemmekirke
FriBU satser nå stort på å fremdeles nå ut og være aktuelle for barn og unge. AWANA ønsker også å stå som støttespiller, og har gitt oss fri adgang til deres materiell. Det blir laget en barnekirke film som er for 5 uker. Her blir det åpning av en vert, undervisning basert på Cubbies og Sparks fra AWANA og avslutning med praktisk oppgaver og samtalespørsmål fra INPUT spillet til FriBU/AWANA. FRIK xPand lager digitale møter med en vert som leder, bønn, og forkynnelse fra flere forkynnere fra Frikirken. Dette skjer hver uke. I tillegg blir det lagt ut lovsang med forklaring, ledet bønn og bibelmeditasjon på sosiale medier knyttet opp til ukas tema. Det blir laget et eget videopplegg for tweens som tar opp samme tematikk som resten av prosjektet, men myntet på den målgruppen. Dette blir laget som en vlogg, og det skal likne litt på det vi kjenner fra influensere fra youtube.

Gudstjeneste for voksne
Det blir også laget en slags gudstjeneste for voksne som kommer ut hver uke. Her er det en vert som har nådehilsen, kirkebønn, tekstlesning og introduksjon. Så kommer det en tale på ca 15 min. Til slutt vil verten avslutte gudstjenesten med oppsummering og velsignelsen. Det vil også være en utfordring til praktisk bruk av tema og spørsmål til samtale og refleksjon Det jobbes også med å lage en familiegudstjeneste for 1. Påskedag.