Vi feirer reformasjonen 500 år

22.oktober 2017

I år er det 500 år siden Martin Luther skrev de 95 tesene mot misbruket av avlaten, og ved det utløste omveltningene som skulle bli kjent som reformasjonen.

Dette er en av de viktigste hendelsene i vår historie. Martin Luther formulerte de viktigste sannhetene i kristen tro for oss: At vi blir rettferdige alene ved troen på Jesus, og at Bibelen alene er vår kilde til tro og lære. Dette er verdt å feire!

Du er invitert til reformasjonsfest søndag 29. oktober i Greåker Frikirke!
Dette arrangementet er et samarbeid mellom
Norsk Luthersk Misjonssamband i Østfold
Normisjon i Østfold
Israelsmisjonen i Østfold
Greåker Frikirke
Halden Frikirke
Moss Frikirke
Råde Frikirke
Det evangelisk-lutherske kirkesamfunn (DELK) i Østfold

Program:
11:00              Festgudstjeneste
Preken v/Rolf Kjøde (NLA Høgskolen Bergen / tidligere generalsekretær i Normisjon)
Ketil Willard (Greåker Frikirke) og Boe Johannes Hermansen (DELK / Normisjon) er liturger
12:30              Middag
13:30              Foredrag om Martin Luther og reformasjon v/Frode Granerud (NLM)
14:30              Kaffepause
15:00              Panelsamtale: Hva betyr reformasjonen i dag?

• Rolf Kjøde (NLA Høgskolen Bergen / tidligere generalsekretær i Normisjon)
  • Espen Ottosen (Informasjonsleder i NLM)
  • Sigvald Steilbu (Prest i Halden Frikirke)
  • Dag Øivind Østereng (Tidligere prest i Den norske kirke, nå medlem i Den katolske kirke)
    Samtalen ledes av Morten Dahle Stærk (Frikirken / Normisjon).
    16:30              Slutt (senest)

Praktiske opplysninger:
Påmelding til Frode Granerud, fgranerud@nlm.no eller 99 73 51 80 innen 20. oktober
Pris: Festgudstjenesten er gratis og åpen for alle. Resten av arrangementet (inkludert middag) koster kr 150,- pr person. Betales til konto 1210 48 86300 ved påmelding. NB! Merk overføringen tydelig med navn.
Sted: Greåker Frikirke, Klevaveien 2, 1719 Greåker
Spørsmål? Kontakt Frode Granerud, fgranerud@nlm.no / 99 73 51 80 ellerBoe Johannes Hermansen, bojohermansen@gmail.com / 99 61 28 22