Det går mot rekord for Frikirkens førjulsmesse

31.oktober 2021

Det ble svært god oppslutning om årets førjulsbasar i Moss Frikirke på lørdag. Årets økonomiske resultat ser også ut til å bli rekordhøyt. Foreløpig er det talt opp 135.000 kroner, og fortsatt er det mulig å kjøpe håndarbeider, trearbeider, kranser og ikke minst Frikirkens adventskalender.

Grete Gundersen og hennes mange hjelpere kan glede seg over et fantastisk flott resultat under årets førjulsmesse i Moss Frikirke. I år går det mot rekord.

Det er fortsatt mulig å sikre seg mye lokalt håndverk for de som ønsker å sikre seg fine julegaver eller pyntegjenstander, julebakst eller gode hjemmebakte brød, for å nevne noe. Overskuddet av årets basar går til Frikirkens misjonsarbeid hjemme og ute.

Mange hender i sving

Forberedelsene til årets basar har pågått i flere måneder, og med intens innspurt de siste ukene. Grete Gundersen har hatt hovedansvaret også denne gang, men har fått god hjelp av mange i menigheten.  Basaren er en viktig begivenhet fordi dette er dagen da kirkens lokaler blir fylt opp av mennesker vil gjerne vil bidra i arbeidet og i tillegg oppleve varme og fellesskap, mener Grete Gundersen, som vil takke alle som har bidratt på ulik måte. Det er ikke få timer med dugnad som ligger bak årets resultat, understreker hun.

Grete Gundersen fikk da også en varm takk og bursdagssang da hun under søndagens gudstjeneste kunne opplyse om det foreløpige rekordresultatet på 135.000 kroner. Beløpet vil garantert stige fram mot adventstiden, da det viser seg at mange gjerne vil sikre seg en julegave etter som jula nærmer seg.

Kjøp adventskalender
Nytt av året er Frikirkens egen adventskalender. Her er det satt opp èn gevinst for hver dag i adventstiden. Hver enkelt kalender er nummerert og vinnerne blir kontaktet fortløpende. Kalenderen koster 150 kroner, og kan kjøpes i kirken etter søndagenes gudstjenester eller via VIPPS nr 621892. Det er viktig å merke beløpet med KALENDER og ditt telefonnummer, understreker Grete Gundersen.   Blant de 24 gevinstene kan vi nevne flott barnestol, sydd julestrømpe, stor kransekake, saueskinn, stor gaveeske fra «Rituals» og filtet julekrybbe.

Et bugnende bord med hjemmebakst da førjulsmessa startet lørdag formiddag. Alt dette ble borte i løpet av dagen.