Basar og fellesskap til 130.000

6.november 2019

Årets misjonsbasar viser at mange ønsker å støtte opp om arbeidet som Frikirken driver hjemme og ute. Totalt kom det inn 130.000 kroner, og det er et resultat basargeneral Grete Gundersen og hennes mange medhjelpere er meget godt fornøyd med.

Bildet: Grete Gundersen og hennes medhjelpere er godt fornøyd med resultatet av årets misjonsbasar og de mange hyggelige tilbakemeldingene fra besøkende under basaren sist lørdag.

-Det var mye folk, praten gikk livlig rundt bordene, og det ble handlet mange fine håndarbeider i tillegg til at de fleste av kakene forsvant. Noe ble det igjen, men vi var godt fornøyde. Loddsalget gikk veldig bra, og vi kunne faktisk kjørt flere runder med åresalg. Her gikk vi rett og slett tomme for gevinster, så neste år øker vi antallet gevinster og runder med åresalg, sier Grete, som allerede er i gang med forberedelsene til en ny basar den første lørdagen i november.

Det er mange timers forarbeid
som ligger bak den årlige basaren, og Frikirkens misjonsgruppe legger ned en formidabel innsats gjennom hele året. Det er noen ildsjeler som virkelig står på og som har dette som sin hjertesak, mener Grete Gundersen. Hun hadde selv besøk av sitt barnebarn som var begeistret over få være med.

-Mange snakket med henne og hun fikk mange gode klemmer av folk hun egentlig ikke kjente. Hun sa: Dette var koselig, mormor, kan jeg få være med neste år også?

Det viser at basaren handler om mer enn bare kroner og øre. Det handler om et fellesskap og en tjeneste for noe som er viktig for mange av oss.

I kafeteriaen var det god omsetning i alt fra vafler til pølser og grøt. Som vanlig var det aktiviteter for barna med blant annet ansiktsmaling, lykkehjul og katta i sekken. Pastor Petter Lande Johansen holdt dagens misjonsappell. Nydelig sang og musikk ble besørget av Inga May Naustvik og datteren Mathea.

Grete Gundersen sier tusen, tusen takk til alle som bidro i forbindelse med basaren. Både med baking, håndarbeider, penger til gevinster og ikke minst, all den hjelpen hun fikk hele helgen.