Advent og jul i Frikirken

30.november 2018

Det er mye som skjer i Moss Frikirke i advents og juletiden. Vi håper du har lyst å komme til de ulike samlingene.  Følg med på våre Facebook-sider og på kalenderen i høyre spalte.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til å oppleve denne fine tiden sammen med oss, sier pastor Petter Lande Johansen, som sammen med mange frivillige medarbeidere har forberedt en rekke ulike arrangementer.

For barnefamiliene
Lørdagene 1. 8 . og 15.desember inviterer vi til juleverksted for småbarnsfamilier. Her blir det hyggelig julestemning med baking, verksted og sikkert sang og lek også. Alle dagene fra kl. 11.30-13.30 i Frikirken.

Konserter
Søndag 16. desember kl. 17.00 synger vi julen inn. Da er det menighetens sang og musikkrefter som deltar.  Det er ikke gudstjeneste denne dagen
Tirsdag 18. desember kl. 20.00 inviterer Kristine Stærk til julekonsert sammen med sine musikere. Bandet består av Erling Henanger, Jørn Hattestad, Jan T. Johannessen og Kim Stenberg.  Konserten med Kristine har vært en fast tradisjon de 10 siste årene, og vi gleder oss til å høre henne også i år. Inngang kr 200,-. Barn under 12 år gratis. Ungdom og studenter kr. 100,-

Gudstjenester
Vi ønsker velkommen til følgende gudstjenester i advents- og julehøytiden.
Søndag 2. desember kl. 11.00 : 1. søndag i advent, Gudstjeneste ved pastor Petter Lande Johansen, med nattverd og selvfølgelig søndagsklubb for barna.
Søndag 9. desember kl. 11.00: 2. søndag i advent. Unni Westli taler. Søndagsklubb for barna.
Søndag 16. desember, 3. søndag i advent er det som nevnt «vi synger julen inn»  kl.17.00, og det er ingen gudstjeneste denne dagen.
Søndag 23. desember blir det heller ingen gudstjeneste.
Julaften, mandag 24. desember kl. 15.00 er du hjertelig velkommen til Familiegudstjeneste. Pastor Petter Lande Johansen taler og Kristine Stærk synger.
Tirsdag 25. desember, 1.juledag kl. 12.00: (MERK TIDEN) Høytidsgudstjeneste. Petter Lande Johansen taler. Denne dagen er det også nattverd
Søndag 30.desember kl.11.00 inviterer vi til romjulsgudstjeneste, der Espen Andersen taler
Nok en gang, hjertelig velkommen til alle som vil være sammen med oss i Moss Frikirke.