19.mai er Barnas Dag!

5.mai 2019

-Søndag 19.mai blir Barnas Dag i Moss Frikirke, og vi håper mange barn kan få muligheten til å bli med på en alle tiders søndag sammen med oss.

Det sier familiearbeider Kathrine Stampe, som har fått med seg mange frivillige i et spennende opplegg for barn og barnefamilier.
Dagen begynner med familiegudstjeneste kl. 11.00, der selvsagt barna får være i sentrum, både gjennom sang, andakt og andre spennende ting som skjer under Gudstjenesten.

På det store friområdet
utenfor kirken blir det tivoli fra kl. 12.15. Her blir det kafe med masse god mat å velge mellom. Det blir hoppeslott, High Strike, lykkehjul, Pie Face og flere morsomme ting å finne på. Konkurranser med premier blir det selvsagt også, og lurer du på om det vil være mulig å få en is eller tre denne dagen, så er svaret ja.   Det koster selvsagt litt å delta på de ulike aktivitetene, men vi har gjort det enkelt slik at de voksne kan kjøpe et kort med fem klipp for 50 kroner. For denne femtilappen er det mulig å ha mye gøy, lover Kathrine Stampe.

Menigheten har vedtatt
at barn fra 0-12 år og deres familier skal være hovedsatsingsområdet. Dette må også gjenspeile seg i de ulike tilbudene vi gir denne aldersgruppa, mener Kathrine Stampe. Søndagsklubben, familiegudstjenester, barneklubben Globus og småbarnsang er en viktig del av vårt arbeid for de minste. Vi vet også at der barna trives, der vil gjerne også de voksne være med.

-Vi har opplevd en fin tilstrømning av flere barnefamilier de siste årene, og det gir oss inspirasjon til å fortsette et aktivt og kreativt arbeid blant barn og unge, sier hun. Nå gleder hun seg til den store «Barnas Dag», og håper på godt vær, slik at det blir en fin festdag bare to dager etter at hele Norge feirer sin nasjonaldag.

-Det er ingen påmelding til Barnas Dag, så her er det bare å møte opp i kirken for å være med på familiegudstjenesten kl. 11.00 og tivoliet fra kl.12.15, avslutter hun.