Sensommerdager i Stavern

5.august 2019

For fjerde gang inviterer Stavern Folkehøyskole til «Sensommerdager i Stavern – for godt voksne» 12.-16. august er det mulighet for å få påfyll til kropp, sjel og ånd.

«Ansikt til ansikt» -er årets hovedtema, og vi får møte mange spennende bidragsytere i løpet av uka. Anne Kristin Aasmundtveit, Lars Mörlid og Peter Sandwall, Per Arne Dahl, Sven Aasmundtveit og Jens-Petter Johnsen er blant bidragsyterne.

Dagene rammes inn av enkle tidebønner i Maria-kapellet. Det blir ellers god tid til fellesskap og gode samtaler i tillegg til bibeltimer, seminarer og kveldsmøter. Kjøkkenet på skolen sørger for velsmakende og variert kost, med festmiddagen torsdag som ukens høydepunkt.

Nærområdene innbyr til allsidig aktivitet. Vi vil sette spor i natur og kultur. De sprekeste blir med på vandring langs Kyststien som slynger seg ca 35 km fra Stavern via Nevlunghavn og Helgeroa til Ødegården ved Barkevik.

Arrangørene kan ellers friste med sightseeing til noen av middelalderkirkene i Larviksregionen Det blir også i år båttur på fjorden, denne gangen håper vi på godt vær slik at vi kan legge turen ut til Svenner, fyret som vokter innseilingen til Larvik, sier leder for arrangementet Arnfinn Løyning.

Forberedelser og gjennomføring skjer i samarbeid med en arbeidsgruppe bestående av: Inger Stokstad, Elisabeth Klemmetsby, Tone Alheim Lunden og  vår egen Kjell Stubberud i Moss Frikirke.

Det er mulig å komme på dagsbesøk, men ta da kontakt med Stavern Folkehøyskole før du kommer.

Se for øvrig vedlagte brosjyre for dagene i Stavern:

Brosjyre-2019-v5