Velkommen til familiearbeider Kathrine

14.september 2016

31 år gamle Kathrine Stampe ble i kveld ansatt som familiearbeider/trosopplærer i 75 prosent stilling i Moss Frikirke. Hun tiltrer stillingen fra 1.oktober. Menighetsmøtet fulgte dermed menighetsrådets innstilling.

Katrine Stampe, her sammen med mannen Daniel, blir den nye familie og trosopplærer-medarbeideren i Moss Frikirke fra 1.oktober.

Kathrine Stampe jublet av glede da vi kontaktet henne i kveld for å fortelle at hun er hjertelig velkommen som ny medarbeider i Moss Frikirke. Hun er gift med Daniel, som nettopp har fått fast stilling ved Rygge Hovedflystasjon. Her arbeider han i helikopterskvadronen. De siste fire årene har han tjenestegjort for det norske forsvaret i Ungarn, der familien har bodd i byen Papa. Kathrine og Daniel har en gutt på fire år og ei jente på tre år. Da Daniel fikk fast stilling i Rygge flyttet familien i sommer til Larkollen, der de allerede trives svært godt, forteller Kathrine

Førskolelærer
Kathrine og Daniel er begge vokst opp i Oslo, og har menighetsbakgrunn fra både Misjonskirken og Frikirken.  Katrine er utdannet førskolelærer fra Høgskolen i Østfold, og har arbeidet som ungdomsarbeider i Baptistkirken i Halden. Med dans og drama som virkemidler startet hun blant annet egen jentegruppe i menigheten. Her satte de opp egne juleforestillinger. Kathrine er engasjert i flyktningespørsmål, og fikk flyktningkrisen i Europa tett på seg da hun bodde i Ungarn. Hun har også engasjert seg for gatebarn i de baltiske statene.

Ansettelsen
Det var seks søkere til stillingen, og alle var kvalifiserte søkere. Eldsterådet kalte inn fire til intervju. Av disse gikk eldsterådet enstemmig inn for Kathrine Stampe, og menighetsmøtet klappet henne i kveld inn som ny medarbeider etter et enstemmig vedtak.
Nå gleder hun seg til å ta fatt i Moss Frikirke, og syns det er helt fantastisk at både hun og mannen nå har fått jobber i Østfold som de opplever meningsfulle og viktige. Dessuten er Larkollen en perle på jord, mener familien på fire.