Takk til pastor og familiearbeider

23.desember 2020

Jula 2020 blir den først jula uten gudstjenester i Moss Frikirke. Kirken har feiret julegudstjenester hvert år siden 1877, men korona-pandemien har satt en stopper for denne 143 år lange tradisjonen. Jula er imidlertid ikke avlyst.

Eldste Dag Frode Kolltveit (i midten) takket familiearbeider Kathrine Stampe og pastor Petter Lande Johansen for den jobben de har gjort i 2020. (Skjermdump fra video)

Siden menigheten ikke kan samles er det spilt inn en juleandakt som legges ut på kirkens hjemmeside og på Facebook lille julaften. Denne andakten blir liggende på kirkens sider en god stund framover.

Det er tradisjon at kirkens medarbeidere får en takk og en oppmerksomhet under gudstjenesten på julaften. Det ønsket eldste Dag Frode Kolltveit å gjøre også i år.  Til menighetsarbeider Kathrine Stampe og pastor Petter Lande Johansen overrakte han nydelige blomsterbuketter og takkens ord for den jobben de har gjort i 2020

-Det har vært et spesielt år. De første to og en halv månedene hadde vi åpen kirke, men så ble kirka stengt før vi igjen hadde en gradvis åpning. Nå har vi stengt igjen, og det i den høytiden som er en av de største i vår kirke, nemlig markere Jesu fødsel.

Å drive en menighet, uten den kontakten man ønsker å ha med menigheten, er ikke bare bare. Men takk for den jobben dere har gjort. Takk for det fokuset dere har hatt. Fokus på å formidle at Jesus kom og at Jesus kommer igjen. Det er dette vi skal markere også i denne høytiden. Kirken er stengt, men Guds rike er fortsatt åpent for oss alle, sa Kolltveit blant annet i sin takketale.

Dette kan du se mot slutten av andaktsstunden, der du også får sang og musikk av Vilde Sofie Kjærnes, Barbara Thorsen og Julianne Austegard. Kathrine Stampe leser juleevangeliet og pastor Petter Lande Johansen holder andakt over prekenteksten for 1. juledag.

Andaktsstunden fra Moss Frikirke kan du se her: https://vimeo.com/494021400