Vil du ha svar på de store spørsmålene?

9.oktober 2016

-Har du spørsmål om livet eller spørsmål om kristen tro? Da bør du benytte muligheten til å delta på Alpha-kurs i Moss Frikirke, med oppstart 3.november.

Det sier Vigdis Stapley, som er med i ledelsen av Moss Frikirke. Sammen med Henning Myckland (bildet) vil hun stå for undervisningen i et kurs som starter 3.november og vil gå annenhver torsdag fram til 4.mai. Kurset holdes i kirkestua i Frikirken i Moss mellom kl. 19.00 og 21.30, inklusiv kveldsmat.
I tillegg til torsdagene blir det også en weekendsamling 3-4.mars.

Alpha-kurset er for alle
som er interessert i å lære mer om den kristne tro. Her blir det læring og latter i små grupper. Fellesskap er en viktig del av samlingen, og derfor blir det alltid et måltid.
Dette er en samling der det er plass til tanker, følelser og der alle spørsmål er tillatt, understreker de to gruppelederne.
-Vi ønsker å gjennomføre 15 tankevekkende og interaktive samlinger som bidrar til å oppdage hva kristen tro handler om, understreker Vigdis Stapley.
-Alpha-kurset er åpent for alle, enten man er kristen, «på leit» eller bare er nysgjerrig. Her kan du virkelig komme som du er, sier hun videre.

Hele ideen med Alpha-kursene
er å samle mennesker som ønsker å snakke sammen og utforske det grunnleggende i kristen to. Kurset skal være preget av vennlighet, åpenhet og i tillegg være uformelt. Det er ingen forutsetning at du blir med på hele kurset. Hvis du mener kurset ikke passer for deg kan du avslutte. Det er ingen press, understreker de to gruppelederne i Moss Frikirke.

Påmelding
Dersom du kan tenke deg å være med på kurset er det bare å melde seg på snarest mulig, og innen søndag 30.oktober til Vigdis Stapley, epost: vstapley@online.no eller mobil 45 45 49 68
Kurset koster 250 kroner. Dette dekker kursmateriell, undervisning og kveldsmat. Week-end samlingen vil også bli svært rimelig, og kommer som et tillegg.