Sukess for Søndagsklubb ut i det fri, fortsetter flere søndager

24.mai 2020

Søndagsklubb ut i det fri ble en suksess, stråler familiearbeider Kathrine Stampe. 25 voksne og barn fikk en flott samling på Larkollen samtidig med at det ble arrangert gudstjeneste i Moss Frikirke.

-Vi hadde en skikkelig fin tur og dag sammen. Det var kjempelurt å være på tur.  Det ble en formiddag med fine samtaler og rom for at voksne kunne bli bedre kjent mens barna koste seg og lekte sammen. Barna plukket skjell og glassmaneter og ryddet opp  brennmaneter på stranda i Larkollen.

-Neste søndag skal vi være på gården til Atle og Hanne Lofstad Haug i Hasleveien på Dilling i Rygge. Her blir det et spennende misjonsløp der menigheten kan bli med og sponse årets misjonsaksjon «Gå til Midtøsten», som varer fra Kristi Himmelfartsdag til pinse. Alle i Frikirken oppfordres disse dagene til å bli med og gå til Midtøsten sammen med nye utsendinger. Ideen er hentet fra det tradisjonelle «misjonsløpet», som finner sted under visjonsfestivalen i Stavern hver sommer, men som på grunn av korona-pandemien ikke kan arrangeres i år. Dermed blir det alternative løsninger også for Moss Frikirke. Mer om det senere, sier Kathrine Stampe. Se video med henne her: