Søndagsklubben: Gud hører når du ber

14.mars 2021

Her skriver familiearbeider Kathrine Stampe sin hilsen til barnefamiliene i Moss Frikirke i dag:
-Jeg håper dere alle sammen har det fint, og at dere er friske og raske. Vi synes alle at det er kjedelig med korona, men vi må prøve å holde ut.

EN ting som alltid er fint, og som vi alltid kan gjøre er å be. Vi kan be om at Gud må passe på alle vi kjenner og er glad i, og at Gud må beskytte oss mot sykdommer og vonde ting. Gud kan høre at du ber, og når vi ber snakker vi med Gud. Det er ikke alltid vi kan høre stemmen til Gud tilbake, men han kan gi oss svar på andre måter. Gud vet hva som er best for oss, og Han vil gi oss det svaret som er best for våre liv, selv om det kanskje ikke er akkurat sånn vi hadde sett for oss selv.

Det å si takk til Gud for at vi har det godt, og for at vi har trygghet, varme og sånne ting, er veldig fint. Det er ikke alltid så lett å vite hva vi skal be om eller for, men under her er ett veldig fint forslag som dere kan lage hjemme.

Dere trenger ett ark, gjerne ett farget ark. Og en blyant eller penn, og hånden din. Og en saks. Legg hånden din på papiret, og tegn rundt, eller få en voksen til hjelpe deg. Så skriver du:

Tommel: BE FOR ANDRE

Pekefinger: BE FOR LÆRERE, ELLER DE VOKSNE I BARNEHAGEN

Langefinger: BE FOR LEDERE, DE SOM BESTEMMER I LANDET VÅRT.

Ringefinger: BE FOR DE SOM ER SVAKE OG SYKE

Lillefinger: BE FOR DEG SELV.

Så kan du klippe ut hånden, og henge den over sengen din. Så hver kveld når du legger deg, kan du begynne å si: Kjære Gud. TAKK for at jeg kan be til deg. Takk for at du hører meg når jeg ber. Takk for alt det gode jeg har.

Så begynner du med tommelen din. Ta eller pek på tommelen din mens du ber bønnen , så gjør du det samme med de andre fingrene. Når du er ferdig kan du si AMEN. Og hvis du vil be mer, så gjør du det =)

Lykke til =)
Jeg håper vi sees snart. Ha en fin uke!

Kathrine