Så er julefeiringa i gang

18.desember 2016

Julefeiringen er godt i gang i Moss Frikirke. «Vi synger jula inn» ble markert på en verdig og fin måte med en nesten fullsatt kirke søndag kveld.

En liten smakebit på vår facebook-side: https://www.facebook.com/mossfrikirke/

Det er alltid menighetens egne sang- og musikkrefter som står for programmet, som i år var både allsidig og vakkert. Det begynte med preludiet «julen er her» fremført av menighetens unge representanter før Gro Stubberud overtok med velkomstord om lyset som kom til jord, og den vakre sangen «Ledet av en stjerne».

Stemningsfull dans under kveldens "Vi synger jula inn".

Stemningsfull dans under kveldens «Vi synger jula inn».

Julepyntet kirke
Arrangementskomiteen hadde nok en gang lagt ned et stort arbeid med det visuelle uttrykket i kirken. Her var det himmel over jord en klar stjernenatt, og ingen krok var mørk.
Sangere og musikere bidro med kjente sanger som En stjerne skinner i natt, Det lyser i stille grender, Himlen i min famn og O Helga Natt.  Så var det også sanger med humor og glede i form av Jul i svingen, Home for Christmas, Jeg så mamma kysse nissen, og Bob Geldofs Do the know it`s Christmas. Et flott danse-nummer gjorde også et mektig inntrykk i kveld.

Den gode naboen
Pastor Petter Lande Johansen holdt kveldens appell over de kjente ordene «Ordet ble menneske og tok bolig i blant oss» Gud ble vår nabo, og han bor hos oss. Det er viktig at vi setter pris på våre naboer og gir dem en liten oppmerksomhet til jul. La oss være gode naboer, oppfordret pastoren, før hele menigheten rundet av en fin kveld med Deilig er jorden.
Før kvelden var omme dukket også julenissen opp med gaver til de minste og noen av de store under kirkekaffen i menighetssalen. Dermed er julefeiringa godt i gang, og allerede på tirsdag blir det en ny kveld med juletoner. Da inviterer Kristine Stærk og hennes musikere til julekonsert kl.19.30.

Jula er så absolutt kommet til Moss Frikirke. Fotos: Odd Borgestrand