Rekordoppslutning om super dag for barna

23.mai 2022

Endelig ble det Barnas Dag igjen i Moss Frikirke, og hvilken flott dag det ble både for små og store. Dagen startet med en innholdsrik BlimE familiegudstjeneste der både barn og voksne deltok.

Ekstra flott var det å lytte til barn som både leste bibelvers og framførte dagens kirkebønn med spesiell bønn for barn som ikke har det så godt som oss i Norge. Barna i Ukraina har mange forbedere også i Moss Frikirke.

Etter gudstjenesten var det både kirkekaffe og mange spennende aktiviteter spesielt tilrettelagt for barna på plassen utenfor kirken.

Familiearbeider Kathrine Stampe dekorerte mange barneansikter under Barnas Dag.

Se video her: https://www.facebook.com/mossfrikirke/videos/1203146240442171

Her var det et hoppeslott
og mange forsøkte seg som surfere i en egen surfesimulator. Kathrine Stampe hadde en hektisk jobb med ansiktsmaling, for der var køen jevnt over økende i halvannen time. Det samme var tilfellet rundt sukkerspinn-maskinen. Pastor Petter Lande Johansen og eldste Kjell Arvid Austegard stilte seg til disposisjon for barn som frydet seg over å kaste bløte svamper rett i fleisen på de to lederne i menigheten. Mange forsøkte seg på lykkehjulet der det ble trøstepremie til alle som ikke vant hovedpremiene.  Selvfølgelig var det kiosk og kafè også med pølse i vaffel, is, kaffe og hjemmebakst.

Familiearbeider Kathrine Stampe og hennes medhjelpere skal ha stor honnør for den store jobben de la ned for å gjennomføre en vellykket Barnas Dag. For dem var det nok ekstra gledelig at oppslutningen om dagen ble så stor. Her var det nesten rekordoppslutning både om aktivitetene og familiegudstjenesten, der det meste dreide seg om fellesskap.