Ny rekord igjen for misjonsbasaren

4.november 2018

Det ble ny omsetningsrekord også denne gang for misjonsbasaren i Moss Frikirke. Den nye rekorden lyder så langt på 139.310,- kroner, opplyser Grete Gundersen, som har ledet arbeidet med årets basar.

Bildet: «Basar-general» Grete Gundersen t.v. var takknemlig og rørt over den store innsatsen og det flotte resultatet på årets misjonsbasar.

Formelt sett er det menighetens misjonsgruppe som står bak den store basaren første lørdag i november hvert år, men Grete Gundersen understreker at det har vært mange ildsjeler i sving i tillegg til selve misjonsgruppa.

En stor takk
Derfor vil hun gjerne rette en varm takk til alle som har bidratt til det flotte resultatet. Det er noen som har stått på i flere uker og måneder, mens andre deltok på selve gjennomføringen av basaren på lørdag.  Her var alle generasjoner representert, og det er grunn til å rette en stor takk til alle som kom og kjøpte mat og lodder eller deltok i auksjonen og de andre inntektsbringende tiltakene som er en del av basardagen.

Lykkehjulet var et populært innslag for de yngste.

Søndag ble det solgt en del kakebakst og andre «småsaker» etter gudstjenesten, og dermed ble det nærmere 140.000 kroner i Frikirkens misjonsarbeid hjemme og ute.

Helena Stærk bidro med vakker sang også denne gang.

Nye ansikter
På lørdag var det et jevnt sig av besøkende hele dagen. Det er alltid hyggelig å se nye ansikter, som hadde fanget opp arrangementet via Frikirkens Facebook-sider og gjennom personlige invitasjoner.
-Flere småbarnsfamilier har funnet veien til Moss Frikirke de siste månedene, og det er ekstra gledelig, sier pastor Petter Lande Johansen.
I kafeteriaen var det god omsetning i alt fra vafler til pølser og grøt.  Ellers må vi nevne at Helena Stærk bidro med vakker sang, og pastor Petter Lande Johansen holdt dagens misjonsappell.

For flere bilder se her: