Nå starter vi opp med Seniortreffet

26.september 2021

Endelig er det klart for et månedlig treff for seniorer i regi av Moss Frikirke. Oppstart er torsdag 7.oktober kl. 11.00, og deretter blir det seniortreff hver første torsdag i måneden.

-Vi har valgt å kalle samlingen for Seniortreffet, og det betyr at selv småbarnsforeldre, som er seniorer i egen husstand, kan være inkludert, sier en av initiativtakerne, Kjell Stubberud. I teamet er også Kjell Arvid Austegard og Odd Borgestrand. Disse tre får også assistanse av sine ektefeller.

Marit og Bjørn Angell la ned en mangeårig innsats med Hyggetreffet, som nærmest ble en institusjon i Moss Frikirke. Nå er det gått noen år siden de to ønsket å trappe ned, og vi mener det er på tide å fornye konseptet, sier Kjell Arvid.

Menigheten har i sin handlingsplan
klare mål for virksomheten. Vi vil være en inkluderende menighet der mennesker blir møtt med omsorg og kjærlighet, og det skal oppleves som et varmt og trygt hjem. Videre heter det at vi vil legge til rette for at spesielt barn og familier kjenner seg hjemme i menigheten.
-Det er riktig at vi satser sterkt på barn, unge og barnefamilier, men menigheten har også en stor andel seniorer som vi skal ta vare på. Derfor er seniortreffet viktig. Vi skal styrke og bevare både unge og eldre, og ikke minst skal enslige føle seg inkludert i fellesskapet, sier Kjell Arvid videre.

Programmet for høsten
er nå klart. Vi inviterer til et treff med aktuelle tema, månedens gjest, fellessang og andakt, utlodning og en hyggelig lunsj.
7.oktober kommer Gunnar Walter Richter Johansen som vil ta oss med «Gatelangs i gamle Moss.».
4.november får vi besøk av ansvarlig redaktør i Radio Øst, Sølvi Olimb som vil fortelle om lokalradioen tilbud og visjoner for godt voksne.
2.desember kommer daglig leder i Fornebu Gjenbruk, Kristine Skolt Grosås, og hennes tema er «Miljø, kall og drivkraft».

Trioen som skal lede Seniortreffet framover. Fra venstre Kjell Stubberud, Kjell Arvid Austegard og Odd Borgestrand.

Ta med deg naboen eller ring en venn og kom til en hyggelig formiddagsstund i Moss Frikirke, oppfordrer de tre kontaktpersonene Kjell Stubberud, mobil 920 43 906, Odd Borgestrand, mobil 906 20 028 og Kjell A. Austegard, mobil 902 56 116.