Møt mennesker som har noe viktig på hjertet

20.august 2022

Seniortreffet er klar med et nytt semester, og det er mye å glede seg til denne høsten. Hver første torsdag i måneden fram til jul vil du møte mennesker som har noe viktig på hjertet.

Spennende mennesker med noe viktig på hjertet under høstens Seniortreff.

Torsdag 1. september kl. 11.00
får vi besøk av Ingjerd Jentoft Karlsen. Hun er rådgiver for samhandling og utvikling i Moss kommune, og var sentral i håndteringen av pandemien i kommunen. Hun vil fortelle om arbeidet som ble utført under og etter pandemien. Denne torsdagen blir det som vanlig servert en enkel lunsj, det blir utlodning, og samlingen avsluttes med andakt av pastor  Petter Lande Johansen.

Torsdag 6. oktober kl. 11.00
får vi besøk fra Etiopia.  Lederen av gatebarn-prosjektet Bright Star, Gizachew Ayka, kommer sammen med et team som kaller seg «mission back». Norske og svenske misjonærer brakte evangeliet til store deler av Etiopia, og nå ønsker denne gruppa og gi budskapet tilbake til oss. Selvsagt blir det også informasjon om gatebarn-prosjektet, der Odd Borgestrand er leder for den norske støtteforeningen for dette prosjektet. Her blir det også anledning til å gi en gave til arbeidet eller bli fadder til et av skolebarna som står uten fadder. Det koster en snau 5-kroning pr dag å sikre at et barn får skolegang, et måltid mat om dagen og helsestell for hele familien.

Torsdag 3.november kl. 11.00
blir det en musikalsk reise med to flott sang- og musikkambassadører. Vi har vært heldig å få besøk av sangeren og revy-artisten Bjørnar Spydevold. Han har med seg ingen ringere enn Kari Stokke på piano. En sang og musikkopplevelse du må få med deg!  Denne torsdagen blir det andakt ved pastor Lande Johansen

Torsdag 1. desember kl. 11.00
kommer hovedpastor i Fredrikstad Frikirke, Per Eriksen, til oss i Moss og vil ta for seg det han kaller «en hellig, alminnelig menighet». Det blir spennende å høre hva han legger i dette begrepet.Per Eriksen har lang fartstid fra Vårt Land og er fortsatt en aktiv skribent og debattant. Denne formiddagen vil han utfordre menighetens medlemmer på flere områder.

Ta med deg naboen eller ring en venn og bli med på våre samlinger.
Seniortreffs kontaktpersoner:
Kjell Stubberud: 920 43 906