Moss stenger ned – Frikirkens arrangementer avlyses

29.november 2020

Moss kommune innfører nedstengning av all kultur-, underholdning og fritidsarrangementer i perioden 1. til 14. desember. Dette gjelder også kirkelige arrangementer. Det får konsekvenser for aktivitetene i Moss Frikirke. Samtlige planlagte arrangementer fram til og med 15.desember blir avlyst i kirken, opplyser ledelsen i Moss Frikirke.

I samråd med komiteen for «Vi synger julen inn» søndag 20.desember, blir også dette arrangementet avlyst. Flere av de andre menighetene i byen har også avlyst lignende arrangement.

Julens gudstjenester
Hva som skjer med julens gudstjenester kommer an på hvilke restriksjoner og råd nasjonale og lokale myndigheter gir for perioden etter 14. desember, men jeg håper virkelig vi kan komme sammen og feire at Gud ble menneske, sier pastor Petter Lande Johansen. Dermed blir det ikke tatt noen beslutning om julens gudstjenester før nye nasjonale og lokale råd kommer i midten av desember.

Trist sier ordføreren
-Det er trist at vi må komme med påbud første søndag i advent. Vi skulle gjort hyggelige ting sammen, men vi må gjøre det beste ut av det. Hold avstand, følg reglene og bruk munnbind der du ikke kan holde en meter, men unngå helst situasjonen. Avstand fremdeles det viktigste tiltaket.
La oss prøve å finne andre måter å være sammen på. Ta telefoner, send julekort eller tenn noen ekstra julelys. Det er lov å kose seg, sa Tollerud under søndagens pressekonferanse, i følge Moss Avis.

Her finner du den komplette listen over de nye tiltakene