Moss Frikirke tar nye Covid-19-grep

11.november 2020

Som følge av den negative utviklingen i antall smittetilfeller i Mosseregionen har lederrådet i Moss Frikirke bestemt å foreta endringer i semesterprogrammet fram mot jul. Legg spesielt merke til at det nå blir påmelding til gudstjenestene.

Avlysninger
Det er først og fremst aktiviteten blant barn og unge som rammes. Det blir ingen sangøvelser for Barnekoret Jubel i november, og mest sannsynlig også i hele desember. Her vil det komme oppdatert informasjon om øvelsene i desember.
Ungdomsklubben er avlyst 20.november.
Juleverkstedet for barnefamilier 5. og 12. desember er også avlyst.

Maksgrense på 50 personer
Det er innført en maksgrense på 50 personer på gudstjenester ut november, og alle som ønsker å delta må melde seg på via SMS til 91770115. Det vil ikke være nattverd 15. november og 6 desember.

Søndagsklubben
gjennomføres parallelt med gudstjenestene på vanlig måte, men påmelding gjelder også her.

Fortsatt gjelder regelen om at dersom du ikke føler deg helt i form så skal du holde deg hjemme. Det er også viktig å holde god avstand både når du kommer til kirken og når du går fra kirken. Unngå samling i grupper rett utenfor kirkerom eller ved utgangene.
Til tross for de strenge tiltakene håper lederrådet å kunne samle menigheten til gode gudstjenester i ukene fram mot jul, og at både «Vi synger julen inn» og gudstjenestene i jula og romjula kan gå som planlagt.