Menighet og Kristine Stærk synger juletoner også i år

8.desember 2019

For deg som liker sang og musikk er det bare å merke av søndag 15.desember og fredag 20.desember. Da er det nemlig tradisjonsrike konserter i Moss Frikirke.

Moss Frikirke er privilegert som har så mange gode sang- og musikkrefter tilknyttet menigheten. Mange av disse deltar under «Vi synger jula inn» i Frikirken søndag 15.desember kl. 17.00. Legg for øvrig merke til at det ikke er formiddagsgudstjeneste denne søndagen.

Det er vanligvis god oppslutning
om den tradisjonsrike konserten, og den markerer starten på årets julefeiring i menigheten. Vi kan love at lysene blir tent i mørketiden i Moss denne søndags ettermiddagen.
Menigheten ønsker å samle så mange som mulig nettopp for å møtes til fellesskap og høytid.  Her kan vi møte hverandre ansikt til ansikt, og som pastor Petter Lande Johansen understreket i sin korte andakt i fjor er vi samlet til juleforberedelse med sang og musikk fordi Gud lengter etter et møte med oss.
-Derfor sendte han sin Sønn, slik at vi kunne møtes ansikt til ansikt. Derfor kan vi ønske hverandre en god jul, sa Lande Johansen.
Også i år vil han oppfordre menigheten til å ha et våkent øye for de som ikke har noen å dele jula med. Dette er en god tid for å invitere noen til kirken.

Det er blitt en lang og god tradisjon
at Kristine Stærk og hennes orkester åpner dørene i Moss Frikirke for juleskonsert.  Fredag 20.desember kl. 19.30 er alle varmt velkommen til en konsert fylt med godt budskap i en rekke spennende musikalske arrangementer.

Kristine Stærk har en vakker stemme som lyder sterkt og klart enten hun svinger innom gospelrytmer, folkemelodier eller jazz- og bluesinspirerte arrangementer med julens budskap som det helt sentrale temaet.
Kirken blir vakkert lyssatt, og med bare fire dager igjen til julaften er det garantert mulig å senke skuldrene, ta inn over seg budskapet og nyte tonene og fellesskapet.  Billetter til 200,- kroner for konserten selges ved inngangen. Ungdom og studenter kr 100,- Barn under 12 år har gratis adgang.

Alle er varmt velkommen til disse to konsertene.

Det blir mer julesang i romjula!

Under kirkekaffi’n etter gudstjenesten søndag i romjula, 29. desember, fortsetter vi å synge julesanger i Frikirken.
Vi henter fram de sangene vi strevde med, øvde og terpet stemmer og framførte mer eller mindre vellykket. Sitter stemmene fortsatt «i ryggraden», kan du prøve å synge dem, men forøvrig er det like
greit med melodistemmen, sier Trygve Stærk, som har tatt initiativ til denne «intern-konserten».
-Øivind, Morten og Trygve fører an. Det blir ikke noe program, men vi «tar det derfra», som man sier det nå for tiden. De som føler for det, kan gå rundt juletreet, eller man roer seg med kaffikoppen, eller man synger i kor de mest kjente, men ikke de mest brukte, julesangene.
Vi vil legge til rette for at de som har gode minner om flerstemt julesang, skal få en sjanse, en stemningsfull stund med sanger vi er i ferd med å miste. Vi håper på en fin hyggestund for menighetsfamilien, sier Trygve Stærk