Løp inn 11.535 kroner til misjonsaksjonen

23.mai 2021

Søndagsklubben UT gjorde nok en gang en solid innsats da de lørdag ettermiddag løp inn 11.535 kroner til Frikirkens misjonsaksjon. Misjonsløpet ble arrangert i Hasleveien på Dilling og det ble løpt kilometer etter kilometer under aksjonen.

Familiearbeider Kathrine Stampe og hennes medhjelpere gjentok dermed fjorårets suksess da det ble samlet inn omtrent samme beløp som i år. Deltakerne besto av åtte barn pluss foreldre, noen babyer, ledere og hunder. Alle var med og regnbygene forsvant og ble erstattet med nydelig solskinn under løpet, forteller en godt fornøyd Kathrine Stampe.  Dermed ble det mange «misjonsrunder i det flotte kulturlandskapet i Rygge, De yngste barna løp 200 meter, mens de eldste løp 500 meter. Flere foreldre, besteforeldre og andre støttespillere sponset med et valgfritt beløp for hver runde som ble gjennomført. Etter hva vi forsto ble det forholdsvis kostbart for en av besteforeldrene som hadde et energisk barnebarn som gjennomførte 27 runder a 500 meter, altså 13,5 kilometer. Det må sies å være imponerende av en ung gutt.

Det smakte godt med forfriskninger under og etter misjonsløpet.

Det var gjort klart en tavle på forhånd som barna kunne skrive navnene sine på, der det ble krysset av for hver runde de løp.
I tillegg til selve løpingen ble det en hyggelig samling med ballongblåsing, popcorn, is og saft og såpebobler som premie til alle som løp. Det er fortsatt mulig å sponse misjonsløpet for de som ikke fikk anledning til dette på lørdag. I så fall kan de ta kontakt med Kathrine Stampe på sms til 403 91 039

Tavla med beviset på hvor mange runder som ble gjennomført og totalbeløpet fra lørdagens innsats.

Beløpet som ble samlet inn i Moss Frikirke og de andre frikirkene rundt om i landet denne pinsen går til  Covid-19-pandemiens ofre i Palestina. Frikirkene samlet inn penger til medisinsk utstyr som kan hjelpe koronapasientene på Gasa og med det vil flere kunne overleve pandemien. Det er Det Palestinske Bibelselskapet som er samarbeidspartner. Du kan lese mer om aksjonen her: https://frikirken.no/misjonsaksjoner