Klar for misjonsreise til Taiwan

26.august 2018

28.september setter fire ungdommer i Moss Frikirke kursen for Taiwan sammen med pastor Petter Lande Johansen. Det blir en misjonsreise for livet både for ungdommene og pastoren.

Bildet: Fire spente ungdommer klare for Taiwan: Tuva Tretteteig, Maria og Martine Refsnes og Helena Stærk.Foto: Odd Borgestrand

Pastor i Porsgrunn Frikirke, Nora M. Gimse, arrangerer jubileumstur til Taiwan og dermed takket Moss Frikirke ja til å sende en delegasjon med på turen. De fire ungdommene som får være med er Tuva Tretteteig, Martine og Maria Refsnes og Helena Stærk.

Tettpakket program
Delegasjonen fra Moss Frikirke vil få et tettpakket program under oppholdet på Taiwan. Etter en reise på nesten et helt døgn blir det arrangert velkomstmiddag lørdag kveld, før det søndag 30.september blir Gudstjeneste i Siping på formiddagen og ungomsgudstjeneste og kirkemiddag i Dongsi menighet.
Mandagen blir det tur til Fengyuan, med kirkebesøk og på ettermiddag vi ungdommene og pastor Lande Johansen bli med på åpningen av et senter i Dongsi som skal ha ansvar for omsorgsarbeid for eldre.

Bildet: Pastor Petter Lande Johansen orienterte menigheten i Moss Frikirke om turen til Taiwan i høstferien, og han oppfordret også menighetens medlemmer til å gi økonomisk støtte til turen. Foto: Odd Borgestrand

Uka på Taiwan forsetter med skolebesøk, besøk ved leirstedet Guguan, der det også er dugnasarbeid på programmet. Det blir også anledning til å et besøk i en opplevelsespark og en tur med lyntog inn til hovedstaden Taipei.
De siste dagene går med til besøk ved et morgenmarked og nattmarked, besøk ved et aldershjem og møte med funksjonshemmede i kirken i Dongshi. Det blir også tid til musikkgudstjeneste i samme kirke før det arrangeres avskjedsmiddag.

Mange inntrykk
Søndag 7.oktober er det nok en svært så utmattet gjeng som lander på Gardermoen, men de vil også ha med seg mange sterke inntrykk i bagasjen. Noe av det de opplevde vil de formidle under den store misjonsdagen i Moss Frikirke søndag 14.oktober. Her deltar også reiselederen Nora M. Gimse.