Kirkerotter på vei til Moss og Frikirken

14.oktober 2021

28.oktober vil Moss Frikirke bli invadert av kirkerotter og en katt. Det er
KOBAM (Komiteen for kristent arbeid blant barn og unge i Moss) består av representanter fra 10 ulike menigheter i Moss/Rygge som står bak «invaderingen», der målgruppen er barn opp til skolealder, men hvor alle er velkommen.

Her kan du se en liten video om arrangementet:

Her handler det om Vesle og Fredo, som finner en liten og redd kattunge som har mistet mammaen sin. Det blir et spennende kirketeater med kirkerottene.  Kristian Sandmark er mannen bak Kirkerottene og medieansvarlig hos IKO- Forlaget. Bibelfortellingen om den barmhjertige samaritan er en viktig del av forestillingen.

Det handler om vennskap

– Det nye teaterstykket baserer seg på den siste filmen og handler om vennskap og om å hjelpe andre, uansett om vi liker dem eller ikke, sier Sandmark.

Sandmark tror noe av suksessen til Kirkerottene skyldes at konseptet fanger bredt, noe han mener er viktig for å få flere barnefamilier til kirken.
– Kirkerottene er veldig folkekirkelig, samtidig som det har er et stort Jesus-fokus uten å virke påtrengende. Vi har alltid med en bibelfortelling, sier han.

Gleder seg til besøket
Kirkerottene og Kattunge gleder seg veldig til å besøke Moss frikirke 28.oktober kl. 17.30. Billetter selges ved inngangen, og prisen er svært overkommelig. Barn: kr. 25,- Voksne: kr. 50,-

-Vi åpner kirken en time før forestilling og det vil bli mulighet for å kjøpe pølser og vafler, forteller trosopplærer i Moss Frikirke, Kathrine Stampe.
-Teateret er gøy for barn i alle aldre, men målgruppen er  barn i aderen tre til seks år, men alle er hjertelig velkommen.  Vi gleder oss veldig og håper kirken blir fylt opp av barn og voksne, sier Kathrine som gjerne kan kontaktes om det er noen spørsmål. Hun kan nås på sms eller mobil 403 91 039.