Hyggetreffet inviterer til busstur

16.mai 2016

Hyggetreffet i Moss Frikirke arrangerer busstur til Gran på Hadeland tirsdag 7.juni. Frist for påmelding er 3.juni.

Turen går denne gang fra Moss Frikirke kl. 09.00 tirsdag 7.juni, og Gran på Hadeland er altså reisemålet, forteller Bjørn Angell.

Bjørn Angell håper mange har lyst å bli med på busstur til Gran på Hadeland 7.juni.

Underveis til Gran blir det en kaffestopp der vi nyter en god kopp kaffe og medbrakt kake. Første stopp etter kaffen er Grinaker vev. For de som er interessert i duker, løpere eller festdrakter, er dette et spennende sted. Det blir nok en utfordring for damene å ikke bli fristet til en liten eller stor handel. Vi får håpe de ikke tar med seg hele utsalget, sier Angell med et skjevt smil. På veveriet er det også mulig å ta en titt på avdelingen der veving blir styrt via dataprogrammer.

Til søsterkirkene
Turen går videre til de berømte Søsterkirkene. Her blir det omvisning med guide. Trolig får vi også en oppklaring av hvorfor Mariakirken og Nikolaikirken ble bygd nesten ved siden av hverandre.

Ved siden av kirkene ligger Granavolden Gjæstgiveri, og her skal vi nyte en bedre lunch før vi vender tilbake til Moss, forklarer Angell.

Pris for turen
Dersom vi blir mindre enn 35 deltakere vil turen koste 580,- kroner. Ved flere enn 35 deltakere er prisen satt til 550,- kroner. Prisen inkluderer busstransport tur/retur Moss, omvisning på Grinaker vev og omvisning ved Søsterkirkene. Lunsjen på Granvolden Gjæstgiveri er også inkludert i prisen.

Påmelding
Påmelding skjer innen 3.juni til Bjørn Angell på telefon 69 27 01 08, mobil 957 85 780 eller epost: b-angel@online.no