Her er høstens program

16.august 2018

Da er høstens program i Moss Frikirke klart, og du kan laste ned hele programmet her: Program for Moss Frikirke høsten 2018

Det blir en rekke høydepunkter også denne høsten, og første store begivenhet blir en noe «forenklet misjonærinnvielse» under gudstjenesten søndag 19.august. Aleksandra Mjelde Andersen skal være ettåring for NMS i en menighet i Tallin, Estland. Dette vil bli markert med en enkel forbønn/utsendelse og menigheten vil ta henne med i kirkebønnene dette året.

Pastor i Porsgrunn Frikirke, Nora M. Gimse deltar på misjonsdagen 14.oktober. Hennes far Johan Tidemann Johansen ble i år utnevnt til æresborger i byen. Nora M. Gimse er også leder i Silkeveien, en forening bestående av enkeltmedlemmer og menigheter.

Menighetsweek-end
31.august til 2.september arrangerer menigheten Menighetsweek-end på Sjøglimt ved Ørje, og her er det fortsatt ledige plasser. Det er også mulighet til å komme på dagsbesøk både lørdag og søndag.
-Vi feirer gudstjeneste søndag kl. 11 og alle er velkommen. Alle må gi beskjed om de kommer, med tanke på maten, opplyser pastor Petter Lande Johansen.
Full pensjon for hele helga er kun kr 1000,- for voksne og barn under 18 år er gratis. Vi hadde en fantastisk fin weekend på samme sted i fjor. Her har vi hyggelig felleskap, åndelig påfyll, Måltidsfellesskap (Sjøglimt er kjent for sitt gode kjøkken,) og morsomme aktiviteter for barna
Mer info om påmelding finner du her

Stor misjonsdag
Blant de mange arrangementene denne høsten må vi også nevne Misjonsdagen søndag 14.oktober. Da er det 100 år siden den kristne menigheten i Ankang på Taiwan ble etablert, en menighet Frikirken har hatt nær tilknytning til i over 60 år. Denne søndagen vil pastor i Porsgrunn Frikirke, Nora M. Gimse være gjestetaler. Hennes familie har relasjoner til Angkang i fire slektsledd, og hennes far Johan Tidemann Johansen ble i år utnevnt til æresborger i byen. Nora M. Gimse er også leder i Silkeveien, en forening bestående av enkeltmedlemmer og menigheter
som ønsker å jobbe for misjonalt samarbeid mellom kirker I Kina-Norge-Taiwan. Silkeveien arbeider for at relasjonene til kirkene i Kina og på Taiwan kan være til velsignelse, både for øst og vest.

Misjonsbasar
Så må vi selvfølgelig ta med den store misjonsbasaren som i år arrangeres lørdag 3.november. Her blir det som vanlig utlodning, salg av håndarbeider, stor auksjon og kafeteria. Misjonsgruppa og hele menigheten står sammen om dette arrangementet, som betyr mye for Frikirkens økonomiske bidrag til ytremisjonsarbeidet.

Alle de ulike gruppene
vil ha sine samlinger.Søndagsskolen arrangeres i forbindelse med Gudstjenesdtene, men husk også Småbarnsang, Globus, Ungomsklubben, Menighetens Bønnetime, Misjonsgruppa og Hyggetreffet, som er viktige møteplasser. Det er også kirkemiddagene to torsdager i måneden.

All informasjon om aktivitetene i Moss Frikirke finner du i vår kalender.
Er det noe du savner, ta kontakt med pastor eller leder i menighetsrådet. Se under kontakt oss. Velkommen til Moss Frikirke!