Har du meldt deg på til sommerens VISJON?

26.mai 2019

Programmet for Visjon 2019 er innholdsrikt og variert, og Moss Frikirke har tradisjon for å ha med en del deltakere som selv står for påmelding og opphold i Stavern.

Frikirkens sommerfestival arrangeres i år fra 17. – 21. Juli. Temaet blir «Rikelig». Hans Johan Sagrusten og den etiopiske pastoren Dr. Gemechis Buba er blant hovedtalerne. Barn og unge er velkommen til festivalene i festivalen, ”FRIK festival” for ungdommer og ”UngVisjon” for barn fra 2-12.

Om Visjonsfestivalen
Visjon – Frikirkens sommerfestival – er Frikirkens viktigste årlige samlingspunkt i idylliske Stavern. Visjon har blitt arrangert på Stavern folkehøgskole Fredtun siden 1982 og har hatt som mål å begeistre og fornye mennesker i alle aldre. Visjon er særegent ved sin kombinasjon av rekreasjon og fellesskap i tunet, og et variert program som spenner fra storfamiliesamlingen Hits for alle, til nattverdsamling og konserter.
Det er Frikirkens synodestyre som er initiativtaker og ansvarlig for festivalen. Festivalleder er Børge Greaker.

Hovedtemaet blir ”Rikelig”
forteller festivalleder Børge Greaker. – Festivalens tema er hentet fra noen ord av apostelen Paulus: La Kristi ord få rikelig rom hos dere” (Kol 3,16). Temaet vil gå som en rød tråd gjennom alt som skjer på Visjon 2019. Vi vil inspirere til bibelbruk, og utdrag av Bibelen vil få stor plass. Hans Johan Sagrusten fra Bibelselskapet blir med som hovedtaler og vi får storfint besøk av den etiopisk-amerikanske pastoren Dr. Gemechis Buba. Også FRIK festival og UngVisjon vil preges av temaet. FRIK festival er Visjons ungdomsfestival, med inspirerende samlinger, felles teltleir og egen kafe. UngVisjon er et variert aktivitetstilbud til barn, som går parallelt med møter i Stavernhallen.

Parallelle arrangementer
Også i år går program i Stavernhallen og i Tunet på Fredtun parallelt. På bakgrunn av tilbakemeldinger på fjorårets Visjon gjøres noen justeringer på tidspunkter. – Hits for alle vil fortsatt være hovedsamlingen under Visjon. Likevel legger vi bibeltimer til samme tid, slik at det er mulig å velge noe helt annerledes, og fordi vi tror det er viktig at det skjer noe i Tunet-området. Bibeltimene var en suksess i fjor, og med ”Rikelig” som tema, pøser vi på med Bibelen.

Dugnadstimer
Det legges ned utallige dugnadstimer for å forberede Visjon, både av komiteen og mange andre. Det vil også være anledning for alle til å bidra med dugnad under Visjon. – Vi er veldig takknemlige for alle som gjør en dugnadsinnsats i forbindelse med Visjon. Det gjør det mulig å arrangere festivalen. De fleste synes også det er moro og sosialt å jobbe sammen noen timer.

Programmet for Visjon finner du her

Lenke til påmeldingen.