Håper å ønske velkommen til julefeiring i kirken

12.desember 2020

-Vi håper i det lengste å kunne ønske velkommen til familiegudstjenester på julaften og høytidsgudstjeneste 1.juledag i Moss Frikirke, men det er de nye retningslinjene som Moss kommune vil varsle 18.desember som avgjør dette.

Det sier pastor Petter Lande Johansen, som innrømmer at det er en vanskelig tid for menigheten og menighetens ledere når det gjelder planlegging av jul- og nyttårsfeiringen.

Dagens retningslinjer i Moss er videreført fram til 21.desember. Dersom det åpnes for gudstjenester i jula har lederrådet i Moss Frikirke vedtatt at det skal arrangeres to familiegudstjenester på julaften, kl. 14.00 og 16.00. Trolig blir det en begrensning på inntil 50 personer i hver av gudstjenestene, og det vil dermed eventuelt bli nødvendig med påmelding.  Det samme er tilfelle for høytidsgudstjenesten 1.juledag kl. 12.00 og romjulsgudstjenesten søndag 27.desember kl. 11.00.

Den økumeniske fellesgudstjenesten i Moss kirke 1.nyttårsdag er allerede besluttet avlyst grunnet smittevernhensyn.

Stor usikkerhet
-Det er med andre ord fortsatt usikkerheten som råder når det gjelder julens gudstjenester i Moss. Vi håper på en god løsning, og vil komme tilbake med informasjon både på våre nettsider, Facebook og e-post til menighetens medlemmer uansett utfall. Vi må imidlertid smøre oss med tålmodighet fram til fredag 18.desember, da Moss kommune vil presentere sine retningslinjer for jul- og nyttårsfeiringen, sier pastor Petter Lande Johansen.