Glad for hver eneste krone til misjonen

5.november 2016

-Vi er glad for hver eneste krone vi får inn til misjonsarbeidet. Det var utsagnet til en av ildsjelene bak den årlige misjonsmessa i Moss Frikirke, Sigrid Refsnes. Lørdag kom det inn 106.000 kroner. Ny rekord!

Mye flott å få kjøpt under årets misjonsmesse i Moss Frikirke

Mye flott å få kjøpt og mange gevinster under årets misjonsmesse i Moss Frikirke

Det endelige beløpet for årets messe er foreløpig ikke klart, men vi kan slå fat at det vil bli ny rekord. Lørdag kom det nemlig inn 106.000 kroner, og etter gudstjenesten på søndag ble det også arrangert et «ettersalg» for de som ønsket bakevarer og andre gjenstander som var til salgs. Dermed vil resultatet bli enda høyere.

Det ligger mye arbeid bak misjonsmessa, og det er mange som bidrar til en av årets store begivenheter i Frikirken. Det var mye folk det meste av dagen i dag, og utvalget av salgsartikler var både variert og stort. Her var det mye håndarbeider som gikk til svært rimelige priser med tanke på alt arbeidet som ligger bak hvert enkelt produkt.

Forberedelsene har pågått i flere måneder. Sigrid Refsnes og Christa Pelle er motorene bak misjonsmessa, og de mener messa er en viktig begivenhet. Dette fordi Moss Frikirkes lokaler blir fylt opp av mennesker som gjerne vil bidra til misjonsarbeidet på de ulike misjonsfeltene, i tillegg til at de har en hyggelig og meningsfull dag sammen.

Misjonsappellen ble holdt av pastor Petter Lande Johansen, og deretter var det klart for årets store auksjon med tilbud både på båttur på fjorden og hytteleie på fjellet. I tillegg var det som vanlig åresalg og ulike salgsboder.

Kafeen med grøt, pølser, påsmurte rundtstykker, vafler og annet bakverk var også med å dra opp omsetningen. Så var det en del som fylte biler og andre transportmidler med gevinster etter trekningen av de mange fine gevinstene.

-Det er mange som bidrar med dugnadstimer og som i tillegg betaler betydelige summer for å støtte opp om Frikirkens misjonsarbeid. Derfor er det mange som fortjener en takk, mener Sigrid Refsnes.

Under søndagens gudstjeneste ble Sigrid Refsnes takket sammen med sine kolleger i misjonsgruppa, Grethe, Ellen, Ingrid og Christa.

Sigrid på sin side understreket at dette var et menighetsprosjekt, og at alle som har bidratt skal ha takk.

Takk til en ivrig misjonsgjeng for fantastisk innsats og godt resultat!

Takk for fantastisk innsats og godt resultat under årets misjonsbasar!