Forbereder den store basardagen 30.oktober

16.oktober 2021

Forberedelsene til Frikirkens store basar i Moss er godt i gang. Lørdag 30. oktober er det igjen klart for årets store førjulsbasar i Moss Frikirke. Dørene åpner kl.11.00 og arrangementet vil vare fram til kl.15.00 opplyser messegeneral, Grete Gundersen.

Grete Gundersen og hennes medhjelpere håper på god oppslutning om førjulsbasren 30.oktober. Loddsalget er allerede godt i gang, og nå kan du kjøpe lodd ved å benytte VIPPS. Husk å merke beløpet med telefonnummer og hvilket gevinstbord du vil kjøpe lodder fra, understreker Grete Gundersen.

Lørdag 30.oktober er en viktig dato for alle som vil bidra til et godt resultat for årets basar. Da oppfordres alle medlemmer og venner av Frikirken å ta med seg familie, venner og bekjente til en god, gammeldags basardag.

I år åpner dørene kl. 11.00.
-Etter halvannet år med delvis nedstengning er det en stor glede å invitere til «åpent hus» igjen, sier Grete Gundersen og hennes medhjelpere. I år blir det igjen salg av diverse håndarbeider, tre- og metallarbeider, kranser og bakverk i tillegg til åresalg og kjøp av lodder på de fem ulike basarbordene. Salget er allerede åpnet for kjøp av lodd på følgende bord:
Jentebord
Guttebord
Fritidsbord
Fellesbord for hus og hjem
Kakebord med fine kaker

Se bilder nederst i artikkelen

Hvert lodd koster 10,- kroner og kan fram til basardagen kjøpes via VIPPS nr 621892. Husk å merke beløpet med hvilket bord du vil kjøpe lodd på og ditt eget telefonnummer.

Det blir selvsagt muligheter for å få noe å spise og drikke, og det blir også satt opp et eget lykkehjul for de som vil prøve lykken. Det blir også ansiktsmaling for de minste. Den faste misjonsappellen blir i år holdt av pastor Petter Lande Johansen, ca kl. 12.00

Satser på adventskalender
Nytt av året er Frikirkens egen adventskalender. Her er det satt opp èn gevinst for hver dag i adventstiden. Hver enkelt kalender er nummerert og vinnerne blir kontaktet fortløpende. Kalenderen koster 150 kroner, og kan kjøpes i kirken etter søndagenes gudstjenester eller via VIPPS nr 621892. Det er viktig å merke beløpet med KALENDER og ditt telefonnummer, understreker Grete Gundersen.   Blant de 24 gevinstene kan vi nevne flott barnestol, sydd julestrømpe, stor kransekake, saueskinn, stor gaveeske fra «Rituals» og filtet julekrybbe.

Advents-gevinster for hele adventstiden. Kalender kr 150,-

Penger til misjon hjemme og ute
Moss Frikirke ønsker å være en misjonal menighet En misjonal menighet er et fellesskap av kristne som lever i kontakt med mennesker der de bor, enten det er naboer, arbeidskolleger eller skolekamerater – eller mennesker de får kontakt med gjennom ulike aktiviteter og sosiale sammenhenger. Misjonsarbeidet ute står også sentralt.

Tid for innlevering
Nå håper Grete Gundersen at mange medhjelperne melder inn sine bidrag til salgsbordene så snart som mulig. Gevinst-bordene er allerede klare. Det er misjonsgruppa i Moss Frikirke som står bak basaren, men her er det åpent for alle til å bidra både med avvikling av selve arrangementet men også til hjemmebakst. Brød, rundstykker, kanelsnurrer, sirupssnipper, kakemenn, krumkaker og annet julebakst har vært populært, og skal selges på basardagen.

Guttebordet
Jentebordet