Et barn er oss født

17.desember 2017

Moss Frikirke er velsignet med en rekke flotte sang- og musikkrefter, og en nærmest fullsatt kirke var med å synge jula inn i kveld.

Familiearbeider Kathrine Stampe og Roy Sæthre Khantatat sto for regien bak en vakker og allsidig julekonsert, der menigheten fikk være med i stor grad. Det begynte sjarmerende med de minste barna fra Småbarnsang, støttet av Globus-medlemmer, der de kom vandrende inn i sitt St. Lucia-tog. Det var de minste som også fikk gleden og æren av å tenne tre adventslys før Øystein og Aksel Kjærnes og Kristine Myksvoll blåste til med en flott julemedley.

Unge Julie Myksvoll godt tonefulgt av sine foreldre framførte Kom Jesus lys din fred på jord.

Kristine Stærk og Erling Henanger bidro med Star Carol og en jazzet Stille Natt. Disse to sangene var en god invitt til å ta turen tilbake til Moss Frikirke allerede på tirsdag, da de to inviterer til sin årlige julekonsert.

Gro og Kjell Stubberud var også med å formidle julens budskap på en sterk måte gjennom sangene Himmel på jord og Ledet av en Stjerne.
Roy Sæthre Khantatat og Jon Sverre Holten holdt som ventet et høyt nivå på sangen Mary did you know, og vakkert var det også da Kathrine Stampe fikk med seg Bente Flaten Navarro i sangen Breath of Heaven.

Pastor Petter Lande Johansen holdt kveldens andakt der han trakk fram noen av sine favorittvers fra profeten Jesaia: «Folkeslag skal se din rettferd og alle konger din herlighet. Du skal få et nytt navn, som Herren selv skal kunngjøre. Du skal bli en herlig krans i Herrens hånd, et kongelig diadem i din Guds åpne hånd.
Du skal ikke lenger kalles Den forlatte, og landet skal ikke lenger kalles Det som er lagt øde.
Men du skal hete Den jeg har kjær, og landet ditt Den jeg har tatt til ekte.
For Herren har deg kjær og vil ta landet til ekte.»

Det ble mange pust fra en himmel over vår jord i Moss Frikirke i kveld. Unge Julie Myksvoll godt tonefulgt av sine foreldre framførte Kom Jesus lys din fred på jord, før Roy Roy Sæthre Khantatat tradisjonen tro ledet an i fellessangen O Helga Natt. Et flott bidrag kom også fra unge Marius Øverland som med de andre solistene framførte John Lennons So this is Christmas, før det hele ble rundet av med Deilig er jorden og velsignelsen.

Flere bilder kan du se på vår Facebook-side: www.facebook.com/mossfrikirke/