Bli med på tur til Storedal Kultursenter

15.mai 2022

Seniortreffet inviterer til sommeravslutning med tur til Storedal Kultursenter i Skjeberg. Avreise med buss fra Moss Frikirke torsdag 9.juni kl. 11.00. Bussreise, guidet tur på senteret og lunsj får du for 400,- kroner. Bindende påmelding innen 1.juni.

I anlegget finner vi lydskulpturen «Ode til lyset av Arnold Haukeland med musikk av Arne Nordheim, utendørs amfiteater og en sansehage med over 200 planter.

Storedal Kultursenter er et park- og kulturanlegg som ligger i naturskjønne omgivelser i Skjeberg utenfor Sarpsborg. Initiativtaker og grunnlegger var Erling Stordahl, 1923 – 1994. Erling Stordahl, som selv ble synshemmet 13 år gammel, overtok gården Storedal etter sin far i 1957. Her ble også Vikingkongen Magnus den blinde født.

I tillegg til Ridderrennet og Beitostølen Helsesportsenter skapte Stordahl et kultursenter på farsgården. Han ønsket å gjøre noe mer ut av området. Hans tanke var å skape et kulturanlegg for opplevelse av natur og kunst – for alle mennesker – men spesielt lagt til rette for synshemmede. Anlegget er skapt av kunstnere, vitenskapsfolk og hagearkitekter.

Storedal-anlegget har en egen helleristningsutstilling med ca. 30 forskjellige motiver som har blitt rekonstruert fra ulike steder i Østfold.

Ved ankomst Storedal-anlegget starter vi med lunsj og kort orientering om anlegget før det blir guidet omvisning. Det er Østfold-museene som stiller meg guide for oss, så dette tror vi blir en spennende og inspirerende dag for alle som ønsker å bli med. Her er det ingen aldersgrense. Alle er velkommen til å melde seg på.

Slik melder du deg på:
Det er tre alternativer for påmelding til turen:
1.Du kan skrive deg på liste som ligger i menighetssalen i Frikirken og betale ved avreise.

2. Du kan vippse 400 kroner til Seniortreffet VIPPS: 712291. Da er du automatisk påmeldt

3. Du kan sende en SMS eller ringe til 906 20 028, Odd Borgestrand, for å melde deg på.

Husk at det er bindende påmelding innen 1.juni.